پودر نسکافه چیست؟ طرز تهیه دالگوناکافی

پودر نسکافه از فرآوری دانه های قهوه به روش خشک کردن پاششی یا خشک کردن انجمادی تولید می‌شود و با بازگرداندن رطوبت، آماده مصرف می‌شود. نسکافه برای اولین بار در سال 1938 توسط شرکت نستله ارائه و به بازار عرضه گشته است. امروزه نسکافه جز نوشیدنی های مرسوم و شناخته شده در بسیاری از کشور های دنیاست. قهوه فوری به دو صورت کلاسیک و گلد تولید و به بازار عرضه می‌شود. قهوه کلاسیک نسبت به قهوه گلد دارای کافئین بالاتری بوده و طعم آن تلخ تر است. تهیه و آماده سازی نوشیدنی با استفاده از پودر نسکافه بسیار آسان است و نیازی به دستگاه قهوه ساز مجهز یا قهوه جوش ندارد. شما می‌توانید تنها با حل کردن مقداری از پودر نسکافه یا قهوه فوری در یک فنجان آب جوش آن را میل نمایید؛ همچنین شما می‌توانید این قهوه را به روش های دیگری تهیه نموده و با شیر میل کنید. در ادامه مطلب با تهیه یک نوشیدنی کافئین دار با نسکافه که از ترکیب نسکافه گلد، شکر و آب بدست می‌آید و در آخر نیز با شیر داغ یا شیر سرد میل می‌شود را یاد می‎گیریم. همانطور که خیلی از شما نام این قهوه را شنیده اید یا با آن آشنایی دارید، این نوشیدنی به دالگونا کافی یا قهوه دالگونا معروف است. شما می‌توانید این نوشیدنی خوش طعم را تهیه نموده و علاوه بر عطر و طعم واقعی قهوه از فواید بی شمار آن بهره مند شوید. قبل از آن با هم برخی از فوایدی که قهوه برای سلامتی انسان ایفا می‌کند را بررسی می‌نماییم تا بیشتر با خواص این ماده شگفت انگیز آشنا شویم.

فواید قهوه فوری یا نسکافه

تاثیر نسکافه بر افزایش انرژی: نسکافه به دلیل وجود کافئین موجب رفع خستگی، گرفتگی عضلات و بهبود عملکرد مغز می‌گردد و همچنین در افزایش انرژی موثر است.
نسکافه و کاهش وزن: خوردن نسکافه موجب افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن می‌گردد از این رو مصرف روزانه این نوشیدنی به مرور زمان به چربی سوزی و کاهش وزن افراد کمک می‌نماید.
خواص آنتی اکسیدانی نسکافه: نسکافه حاوی آنتی اکسیدان است که در جوان سازی پوست، جلوگیری از ابتلا به سرطان موثر بوده و از خطر مرگ زودرس جلوگیری می‌کند.
نسکافه و جوانسازی پوست: نسکافه خواص فوق العاده ای در جوانسازی، نرمی و لطافت پوست دارد که از ماسک نسکافه و شیر می‌توان در جلوگیری از چین و چروک صورت استفاده کرد.
جلوگیری از آلزایمر با مصرف نسکافه: بر اساس تحقیقات بدست آمده مصرف نسکافه موجب افزایش سطح هوشیاری مغز، تمرکز و افزایش حافظه می‌گردد و در جلوگیری از ابتلا به آلزایمر و زوال عقل موثر است.
اگر شما هم از فواید شگفت انگیز قهوه اطلاع کافی پیدا کرده اید؛ بهتر است فورا دست به کار شوید و این نوشیدنی فوری و بر پایه قهوه که طی این سال ها بسیار ترند شده است را امتحان کنید. در ادامه این مطلب با تاریخچه قهوه دالگونا و طرز تهیه آن با مجله رویسا همراه باشید.

تهیه قهوه دالگونا با پودر نسکافه

قهوه دالگونا یا dalgona coffee در سال 2020 میلادی و به دنبال همه گیری ویروس کرونا و قرنطینه های خانگی به طرز قابل ملاحظه ای به محبوبیت جهانی رسیده است؛ تا جایی که بیشترین سرج را در عناوین مربوط به قهوه در دوران کرونا را به خود اختصاص داده است. ترکیب مورد استفاده در این نوشیدنی شامل پودر قهوه فوری یا نسکافه، شکر و آب داغ می‌باشد و در پایان با شیر داغ یا تکه های یخ و شیر سرد میل می‌شود.

همه چیز در مورد قهوه دالگونا و طرز تهیه آن

اصلیت قهوه دالگونا به چین، هند و پاکستان برمی‌گردد؛ اما داستانی که باعث معروفیت آن شده است، سفر بازیگر معروف کره ای به نام جونگ ایل به شهر ماکائو چین و اشتراک گذاری از نحوه تهیه آن در صفحه ی یوتیوب بوده است که با استقبال زیادی رو به رو شده است. یکی از دلایل محبوبیت قهوه دالگونا، وجود طعم ملایم آن بوده که با اکثر سلیقه ها سازگار است. از خصوصیات دیگر این قهوه طرز تهیه ساده آن است که به آسانی و در کمترین زمان تهیه شده و نیاز به مهارت خاصی ندارد.
به شما پیشنهاد می‌کنیم تا این قهوه خوش طعم را در منزل تهیه نموده و از نوشیدن آن لذت ببرید، در ادامه با طرز تهیه این نوشیدنی جذاب با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه قهوه دالگونا

قهوه فوری یا نسکافه گلد 1 قاشق غذا خوری
شکر1 قاشق غذا خوری
آب جوش1 الی 1/2 قاشق غذا خوری
شیر1 فنجان
چند تکه یخدر صورت تمایل

طرز تهیه قهوه دالگونا

برای تهیه قهوه دالگونا کافی است؛ شکر، نسکافه گلد و آب جوش را در ظرفی مناسب بریزید و با هم زن برقی، مینی هم زن و یا حتی هم زن دستی مواد را به خوبی به هم بزنید تا رنگ آن روشن شده و بافت خامه ای مانندی شکل گیرد. میزان زمان فرم گیری قهوه به قدرت هم زن مورد استفاده بستگی دارد و هرچه هم زن قوی تر باشد زودتر فرم آن شکل می‌گیرد؛ در نتیجه اگر می‌خواهید از هم زن دستی یا چنگال برای فرم دهی آن استفاده کنید زمان بیشتری برای به هم زدن و شکل گیری قهوه نیاز دارید. در مرحله ی بعدی پس از حاضر شدن فوم قهوه، شیر داغ یا شیر سرد را درون فنجان موردنظر بریزید و مواد خامه ای را به وسیله قاشق و به آرامی روی شیر اضافه کنید. همچنین می‌توانید برای تزیین قهوه دالگونا روی آن مقداری پودر کاکائو یا پودر دارچین الک نموده یا از شکلات رنده شده استفاده نمایید.

نکات تهیه دالگونا کافی

• در تهیه این قهوه می‌توانید از هر نوع هم زنی از جمله هم زن دستی، برقی یا مینی هم زن ها استفاده نمایید. فقط باید توجه داشته باشید میزان زمانی که طول می‌کشد تا قهوه گلد تبدیل به حالت خامه ای گردد، به میزان قدرت هم زن بستگی دارد؛ از این رو تهیه آن با هم زن دستی نیاز به مدت زمان بیشتری دارد.
• نوع قهوه ای که برای تهیه قهوه دالگونا به کار برده می‌شود، نسکافه گلد است که ترکیب آن با شکر موجب به وجود آمدن حالت خامه در آن می‌گردد. تشکیل این حالت در این نوع از قهوه به روش فرآوری خاص آن باز می‌گردد.
• افرادی که به شیرهای حیوانی یا لاکتوز حساسیت دارند، می‌توانند از شیرهای گیاهی همانند شیرسویا یا شیربادام برای جایگزینی آن استفاده نمایند.
• شما می‌توانید با توجه به ذائقه خود میزان شیرینی قهوه دالگونا را بیشتر یا کمتر نمایید.

تهیه قهوه دالگونا به روش های مختلف

• آیس دالگونا کافی
در صورتی که می‌خواهید دالگونا را به صورت سرد یا به عنوان نوشیدنی خنک در روزهای گرم تابستان میل نمایید تنها کافی است ابتدا درون لیوان چند تکه یخ بیاندازید و سپس شیر سرد را به آن اضافه نمایید و در پایان مواد خامه ای را به بر روی شیر بریزید و میل کنید. اگر عاشق قهوه سرد هستید حتما این نوشیدنی را امتحان کنید.
• تهیه قهوه دالگونا بدون شکر
اگر می‌خواهید قهوه دالگونا را بدون شکر تهیه نمایید، می‌توانید شکر را در دستور آن حذف کرده و به جای شکر از عسل یا شیره انگور استفاده کنید. همچنین در صورتی که به جای شکر، عسل ریخته اید از آب ولرم به جای شیر استفاده نمایید.
• موکا دالگونا کافی
ترکیب پودر کاکائو و قهوه همیشه جذاب بوده است و طرفداران خاص خود را دارد از این رو اگر به طعم های موکا و شکلاتی علاقه مند هستید و از جمله افرادی می‌باشید که طعم های ملایم قهوه را بیشتر می‌پسندید می‌توانید با اضافه نمودن پودر کاکائو در مراحل تهیه این نوشیدنی طعم تازه ای از آن را خلق نمایید.

ترکیب پودر کاکائو و قهوه همیشه جذاب بوده است و طرفداران خاص خود را دارد از این رو اگر به طعم های موکا و شکلاتی علاقه مند هستید و از جمله افرادی می‌باشید که طعم های ملایم قهوه را بیشتر می‌پسندید می‌توانید با اضافه نمودن پودر کاکائو در مراحل تهیه این نوشیدنی طعم تازه ای از آن را خلق نمایید.


مجموعه رویسا تولید کننده انواع آرد ها، ادویه جات، انواع مکمل ها و مواد گرانولی است. مشتریان عزیز می‌توانند برای مشاهده و بررسی انواع محصولات اعم از انواع مواد اولیه قنادی، انواع آردیجات، مواد گرانولی و انواع محصولات ورزشی و پرورش اندام از جمله پودر قهوه، پودر اسپرسو و انواع نوشیدنی های فوری همانند پودر قهوه فوری اسپرسو ساشه ای، پودر قهوه فوری (گلد)، انواع کافی میکس، کافی میت، کاپوچینو و هات چاکلت به فروشگاه اینترنتی رویسا مراجعه نمایند. این محصولات به صورت های مختلف از جمله پست، باربری و سایر راه های ارتباطی در کوتاه ترین زمان ممکن قابل حمل به سراسر کشور می باشد.
تهیه و گردآوری: فروشگاه اینترنتی رویسا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *