دونات فوری با پودر هسته خرما

دونات یکی از انواع پیراشکی هاست و از جمله میان وعده های پرطرفدار در سراسر دنیا محسوب می‌شود. دستور تهیه دونات در کشور های مختلف متفاوت است اما مواد اصلی تشکیل دهنده آن شامل شیر، آرد، روغن و تخم مرغ بوده که در تمام دستورها مشترک است. معمولا برای تهیه دونات ها پس از آماده سازی خمیر و قالب زدن، آن را در روغن داغ سرخ می‌کنند. اما به جز این روش راه حل های دیگری برای تهیه یک دونات خوشمزه و خوش طعم بدون سرخ کردن در روغن فراوان وجود دارد مانند استفاده از حرارت فر برای پخت یک زمان و سریعتر دونات ها که در عین حال برای افرادی که از رژیم های کاهش وزن پیروی می‌کنند بسیار مناسب است. در این آموزش قصد داریم تا با برخی محصولات رویسا طرز تهیه یک دونات خوش بافت و فوری که در کوتاه ترین زمان آماده می‌شود را به شما آموزش دهیم. در تهیه و آماده سازی دونات از انواع طعم دهنده های دلخواه مانند پودر کاکائو، پودر وانیل، پودر هسته خرما و … استفاده می‌شود. همچنین می‌توانید از شکلات بن ماری شده و انواع ترافل های رنگی برای تزیین و زیبایی هرچه بیشتر دونات ها استفاده کنید. در ادامه مطلب با هم به سراغ تهیه دونات فوری با پودر هسته خرما می‌رویم. این دونات به دلیل وجود پودر هسته خرما میان وعده ای سالم و مقوی بوده و سرشار از فیبر، انواع ویتامین ها و مواد معدنی مانند آهن، روی، مس، منگنز می‌باشد. پودر هسته خرما به دلیل وجود فیبر بالا در درمان اختلالات گوارشی، کاهش کلسترول و فشار خون و همچنین کاهش وزن موثر است. همچنین پودر هسته خرما از لحاظ عطر و طعم همانند قهوه می‌باشد ولی بر خلاف قهوه عاری از کافئین است.

آشنایی با فواید و طریقه مصرف پودر هسته خرما

مواد لازم برای تهیه دونات با پودر هسته خرما

شکر2/3 پیمانه
پودر هسته خرما1 قاشق غذا خوری سر پر
شیر ولرم3/4 پیمانه
آرد نول1 و 1/2 پیمانه
تخم مرغ2 عدد متوسط
روغن مایع1/2 یا نصف پیمانه
نمکنوک قاشق چای خوری
بکینگ پودر2 قاشق چای خوری
وانیلنوک قاشق چای خوری
شکلات سکه ای تلخ و شیری100 گرم از هر کدام
پودر پسته، ترافل رنگی، شکلات چیپسی و خلال بادامبه میزان لازم برای تزیین

طرز تهیه دونات با پودر هسته خرما

مرحله اول
ابتدا تخم مرغ ها را از قبل از یخچال بیرون بیاورید تا هم دمای با محیط گردد. سپس آنها را در ظرف مناسبی بریزید و شکر و پودر وانیل را به آن اضافه نمایید. مواد را با هم زن برقی به هم بزنید تا زمانی که رنگ مواد کرمی شده و بافت آن کشدار شود.
مرحله دوم
در مرحله ی بعدی شیر ولرم را به مواد بیافزایید و حدود 30 ثانیه دیگر با هم زن برقی به هم بزنید تا مواد یکدست شود. سپس روغن مایع را به آن اضافه کنید و در حد مخلوط شدن به هم بزنید.

خرید قالب تفلون دونات شش خانه

مرحله سوم
آرد نول یا آرد قنادی را سه بار الک نمایید. در مرحله ی بعدی آرد الک شده را در چند مرحله به مایه دونات افزوده و در ادامه نمک، بکینگ پودر و پودر هسته خرما را به همراه آرد روی مواد دیگر الک نمایید (در این مرحله شما می‌توانید آرد را به همراه نمک، بکینگ پودر و پودر هسته خرما به صورت جداگانه نیز الک نموده و آن را در چند مرحله به مایه دونات اضافه کنید). مواد دونات را به صورت دورانی با لیسک به هم بزنید تا به خوبی باهم ترکیب شوند و گلوله ای در مایه باقی نماند.
قالب دونات را به وسیله قلمو یا براش چرب کنید. مواد را درون قیف بریزید و به قالب دونات انتقال دهید و یا اینکه قاشق به قاشق درون قالب دونات سیلیکونی یا تفلون مورد نظر بریزید. سپس به مدت 10 الی 15دقیقه یا تا زمانی که سطح آن مقداری برشته شود؛ در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد قرار دهید. پس از خارج نمودن آنها از فر و زمانی که دونات ها کمی از حرارت افتاد سطح رویی آن را درون شکلات سکه ای بن ماری شده بغلتانید و سپس با انواع ترافل های رنگی، پودر پسته و خلال بادام تزیین نمایید.

دونات فوری با پودر هسته ی خرما
خرید پودر هسته خرما با مناسب ترین قیمت و بهترین کیفیت

نکات تهیه دونات در فر

  1. فر را حدود 15 الی 20 دقیقه قبل از پخت روی دمای 160 درجه سانتی گراد تنظیم نمایید تا گرم شود.
  2. پس از اضافه کردن مواد آردی هم زن را خاموش کنید و مواد را به آرامی و در یک جهت مخلوط کنید تا حباب های درون مایه دونات از بین نرود.
  3. تخم مرغ ها را حدود 20 الی 30 دقیقه قبل از پخت دونات از یخچال خارج نمایید تا هم دمای محیط شود.
  4. دقت شود در حین انجام کار چند بار کاسه را دور گیری کنید تا دونات ها بوی زهم تخم مرغ نگیرد.
  5. برای بن ماری نمودن شکلات ها، می‌توانید از حرارت غیر مستقیم مانند بخار کتری در حال جوش یا هر ظرف دیگری که در آن آب در حال جوشیدن است؛ استفاده نمایید. به این صورت که شکلات ها را در ظرف مناسبی ریخته و روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا کاملا آب شده و یکدست شوند و سپس از آن استفاده نمایید.

مشتریان عزیز مجموعه رویسا می‌توانند برای مشاهده و بررسی انواع محصولات اعم از انواع آردیجات، ادویه جات، مواد اولیه و ابزار آلات قنادی، انواع قالب کیک، شیرینی و دسر از جمله قالب تفلون دونات 6 خانه، قالب تفلون دونات 12 عددی طرحدار، قالب برش دونات، قالب سیلیکونی دونات متوسط و سایر محصولات همانند مکمل هسته خرما، شکلات سکه ای تلخ، شکلات سکه ای شیری، ترافل رنگی، شکلات چیپسی، اسمارتیز ریز، پودر پسته، خلال بادام و … به فروشگاه اینترنتی رویسا مراجعه نمایند. این محصولات به صورت های مختلف از جمله پست، باربری و سایر راه های ارتباطی در کوتاه ترین زمان ممکن قابل حمل به سراسر کشور می باشد.
تهیه و گردآوری: فروشگاه اینترنتی رویسا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *