طرز تهیه پودر کیک نیمه آماده با روکش خامه و سس شکلاتی

استفاده از پودر کیک های نیمه آماده برای تهیه کیک به شما کمک می­‌کند تا در عین سهولت، بدون نیاز به امکانات زیاد آن را در منزل تهیه نموده و از عطر خاص و طعم بی‌نظیر کیک خانگی لذت ببرید. شما می‌توانید برای ذخیره وقت و برنامه ریزی برای مهمانی و دورهمی ها از این پودر کیک های نیمه آماده استفاده نموده و در زمان و وقت خود صرفه جویی کنید؛ از این رو این پودر کیک ها برای افرادی که زمان کافی برای پخت کیک و شیرینی ندارند، بسیار مناسب است. برای تهیه طعم های مختلف کیک با پودر کیک نیمه آماده پودرینه کافی است ابتدا تخم مرغ ها را با هم زن به هم بزنید تا رنگ آن روشن شود و سپس آب یا شیر و روغن مایع را به آن اضافه کنید. در مرحله آخر پودر کیک نیمه آماده را به آن بیافزایید و به هم بزنید تا مایه کیک شما حاضر شود. مواد تشکیل دهنده پودر کیک نیمه آماده پودرینه شامل آرد گندم، شکر، شیرخشک، بکینگ پودر، پودر نشاسته ی گندم و طعم دهنده های مخصوص هر کیک که شامل وانیلی، کاکائویی و انواع طعم های میوه ای می‌باشد که در بسته بندی های مجاز و متناسب با مصارف خانگی و قنادی تهیه و تولید می‌گردد. در ادامه ویدئویی از تهیه پودر کیک های نیمه آماده پودرینه با طعم های وانیلی و کاکائویی به همراه یک مدل از تزئین کیک که در اینجا از کیک کاکائویی استفاده شده، آمده است. حتما این ویدئو زیبا را تا انتها دیدن فرمایید.

تهیه پودر کیک نیمه آماده وانیلی:

مواد لازم برای تهیه:

تخم مرغ3 عدد
آب یا شیر150 گرم یا 3/4 پیمانه
روغن مایع100 گرم یا 1/2 پیمانه
قالب کیکقالب مستطیل با ابعاد 16*26 یا قالب گرد به قطر 23

طرز تهیه پودر کیک نیمه آماده وانیلی:

مرحله اول:

فر را از قبل روشن کرده و روی دمای 180 درجه سانتی گراد تنظیم نمایید تا گرم شود. سپس سه عدد تخم مرغ به دمای محیط رسیده را در ظرف مناسبی بشکنید و با دور تند هم زن مواد را با هم ترکیب کنید و کاملا به هم بزنید تا حجیم شده و رنگ آن سفید و کرمی گردد.

مرحله دوم:

در مرحله ی بعدی شیر و یا آب و روغن مایع را به مخلوط اضافه نمایید و مقدار کمی به هم بزنید تا ترکیب شوند. در ادامه پودر کیک وانیلی را به تدریج به مایه کیک اضافه کنید و مواد را به خوبی ترکیب نمایید تا گلوله ای در آن باقی نماند.

مرحله سوم:

مخلوط را درون قالبی که از قبل چرب و آردپاشی کرده اید بریزید و به مدت 40 الی 50 دقیقه در طبقه ی وسط فر که از قبل گرم شده قرار دهید تا زمانی که پس از فرو کردن سیخ چوبی در مرکز کیک خمیر به آن نچسبد و سالم بیرون بیاید.

تهیه پودر کیک نیمه آماده کاکائویی:

پودر کیک کاکائویی پودرینهیک بسته
تخم مرغسه عدد
روغن1/2 پیمانه یا 100 گرم
شیر یا آب3/4 پیمانه یا 150 گرم
قالب کیکقالب مستطیل با ابعاد 16*26 یا قالب گرد به قطر 23

طرز تهیه کیک کاکائویی

ابتدا فر را حدود 15 دقیقه قبل با دمای 180 درجه سانتی گراد یا 350 درجه فارنهایت روشن نمایید تا گرم شود. سپس سه عدد تخم مرغ را در ظرفی بشکنید و مواد را با دور تند هم زن مخلوط نمایید تا پف کرده و رنگ آن روشن و کرمی گردد. در مرحله ی بعدی شیر یا آب و روغن مایع را به مواد افزوده و به آرامی به هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شوند. در ادامه پودر کیک رویسا را به تدریج و آرام آرام به مواد بیافزایید و به حالت دورانی مخلوط نمایید تا مایه کیک یکدست شود. مواد را درون قالبی که از قبل چرب و آرد پاشی کرده اید بریزید و مایه کیک را به مدت 40 الی 50 دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید. پس از سرد شدن کیک می‌توانید آن را به قطعات مساوی تقسیم کرده و از خامه فرم گرفته، انواع میوه، شکلات، ترافل و اسمارتیز برای تزیین و پوشش آن استفاده نمایید.

نکات تهیه کیک از پودر کیک نیمه آماده:

  • تخم مرغ ها را حدود نیم ساعت قبل از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسد.
  • کیک را به صورت داغ و زمانی که از فر درآورده اید از قالب کیک خارج نکنید تا خرد نشود برای این کار حدود20 تا 30 دقیقه زمان دهید تا از دما بیوفتد سپس از قالب خارج نمایید و در دمای محیط قرار دهید تا کاملا خنک شود.
  • برای حفظ حجم کیک و از بین نرفتن پف کیک پس از اضافه کردن آرد بهتر است آن را به حالت دورانی و یک جهت با لیسک مخلوط نمایید.
  • شرایط پخت کیک در قالب های با ارتفاع بالاتر، 175 درجه سانتی گراد و زمان پخت بین 45 الی 50 دقیقه بوده و برای قالب های با ارتفاع کمتر، 180 درجه سانتی گراد و زمان پخت آن بین 40 تا 45 دقیقه می‌باشد.
  • اندازه قالبی که در این دستور تهیه ذکر شده مطابق با فیلم و برای کیک هایی که تزئین میشود، می‌باشد.

حالا به سراغ مراحل تهیه مواد برای تزئین این کیک ها می‌رویم:

فرم دادن خامه و تهیه سس شکلاتی

ترکیب خامه های قنادی حیوانی و مینارین (خامه گیاهی) به نسبت مساوی500 الی 600 گرم
شکلات سکه ای تلخ100 گرم
روغن مایع2 قاشق غذاخوری
پودر کاکائوبه میزان لازم

فرم دادن خامه قنادی

ترکیب مساوی از خامه حیوانی و خامه گیاهی را چند ساعت قبل از فریزر خارج کنید و به یخچال انتقال دهید تا به آرامی یخ آن آب شود و حالت نرم و خمیری بگیرد سپس آن را درون ظرف ترجیحا فلزی بریزید. خامه را ابتدا با دور کند به هم بزنید تا یخ های باقی مانده آن ذوب شود. در ادامه خامه را با دور تند به هم بزنید تا زمانی که رد پره های هم زن بر روی خامه ها بماند و همچنین رنگ خامه از براق به مات تبدیل شود. برای کاکائویی کردن خامه کافی است به مقدار لازم پودر کاکائو روی خامه فرم داده شده الک کنید و با لیسک مواد را به آرامی مخلوط نمایید تا یکدست شود.

تهیه سس شکلاتی

برای تهیه سس شکلاتی روی کیک، ابتدا شکلات ها را خرد کنید و روی حرارت بخار آب یا ماکروفر قرار دهید تا ذوب شود. دقت شود شکلات ها را به خوبی به هم بزنید و زیر و رو کنید تا شکلات ها یکدست شده و گلوله های باقی مانده در آن از بین برود. پس از این که شکلات ها را از روی حرارت برداشتید، زمان دهید تا از حرارت بیوفتد. در این مرحله حدود دو قاشق غذاخوری روغن مایع به آن اضافه کنید و به هم بزنید تا کاملا یکدست شود. سس شکلاتی شما حاضر است؛ شما می‌توانید از این سس برای کاور و تزیین روی کیک ها استفاده نمایید.

مجموعه رویسا با نیم قرن سابقه درخشان در حوزه صنعت غذایی کشور، تولید کننده انواع آرد ها، ادویه جات، انواع پودر کیک و مواد گرانولی است. شما می‌توانید انواع پودر های نیمه آماده شامل پودر کیک وانیلی، کاکائویی و انواع طعم های میوه ای دلخواه را از فروشگاه اینترنتی رویسا تهیه نمایید. همچنین رویسا علاوه بر تولید دارای انواع ابزار مورد نیاز قنادی می‌باشد. شما می‌توانید پودر کاکائو، پودر خامه، شکلات سکه ای تلخ، شکلات کارات شیرین و همچنین قیف و ماسوره 9 تیکه، ماسوره آچاری ایرانی و خارجی، پالت استیل صاف 20 سانت، کاردک گاناش و شانه گاناش 4 عددی را از رویسا تهیه نمایید. رویسا گلچینی از بهترین‌ هاست.

2 دیدگاه دربارهٔ «طرز تهیه پودر کیک نیمه آماده با روکش خامه و سس شکلاتی»

    1. سلام وقت بخیر
      بله شما می‌تونید از خامه قنادی نیز به عنوان جایگزین استفاده نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *