پاستیل خانگی با پودر ژله

پاستیل یکی از تنقلات مورد پسند همه افراد و به خصوص کودکان است. این شیرینی خوشمزه و جذاب از لحاظ ظاهری شبیه ژله بوده اما از نظر بافت با آن متفاوت است. پاستیل های صنعتی نسبت به پاستیل خانگی دارای فرمول پیچیده تری هستند و برای طعم دهندگی و همچنین بالا بردن ماندگاری آن از طعم دهنده ها و عصاره میوه جات یا ترکیبات دیگر و همچنین از مواد نگهدارنده استفاده شده است، در صورتیکه برای تهیه پاستیل های خانگی می‌توان از آبمیوه های طبیعی برای مزه دار کردن آن استفاده نمود. ژلاتین بکار رفته در دستور تهیه آن دارای خواص زیادی از جمله رشد قد و استخوان ها به خصوص برای کودکان می‌باشد و از آنجایی که فاقد چربی و حاوی پروتئین است یک میان وعده مناسب برای ورزشکاران و افرادی که فعالیت های بدنسازی انجام می‌دهند می‌باشد. مواد بکار رفته در تهیه پاستیل خانگی شامل ژلاتین، پودر ژله، انواع آب میوه به دلخواه، آب لیمو تازه برای ترش کردن، شربت گلوکز یا عسل و یا شربت بار غلیظ برای شیرین کردن آن است. در ادامه با یکی از انواع روش های تهیه این خوراکی خوشمزه به همراه ویدئو آن در خدمت شما هستیم.

مواد لازم برای تهیه پاستیل خانگی:

پودر ژله پودرینه شمال طعم دلخواه 100 گرم معادل 1 بسته
آب جوش 1 پیمانه 1 پیمانه
ژلاتین2 قاشق غذاخوری
شربت گلوکز2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه پاستیل خانگی:

  1. یک بسته پودر ژله را با آب جوش و ژلاتین مخلوط نمایید و روی حرارت غیر مستقیم اجاق گاز قرار بدهید تا ذرات ژلاتین به خوبی حل شود.
  2. گلوکز مایع را به ترکیب فوق اضافه کنید و به هم بزنید تا گلوکز با مواد ترکیب شود. سپس مایه آماده شده پاستیل را در قالب سیلیکونی مورد نظر بریزید (ترجیحا می‌توانید از قالب های سیلیکونی فانتزی استفاده نمایید.
  3. بعد از این که مواد را در قالب ریختید، به مدت حدود 2 تا 4 ساعت درون یخچال قرار دهید تا کاملا ببندد و سفت شود.

نکات تهیه پاستیل خانگی با این روش:

  • در هنگام تهیه پاستیل کف روی مایع را بردارید تا مواد را کدر نکرده و همچنین بر سطح پاستیل جمع نشود.
  • می‌توان برای سهولت بیشتر برای جداسازی پاستیل ها از قالب، کف قالب را چرب نمود.
  • بهتر است مواد را بعد از ریختن درون قالب 10 دقیقه در محیط بگذارید و سپس 15 تا 20 دقیقه درون فریزر و یا 2 روز در یخچال قرار دهید.
  • برای جلوگیری از چسبیدن پاستیل ها به هم بهتر است آنها را بعد از جداسازی از قالب در پودر قند یا شکر بغلطانید.
  • پاستیل ها بعد از تهیه درون ظرف درب دار و در جای خشک و خنک به مدت 2 ماه قابل نگهداری می‌باشند.

قالب سیلیکونی پاستیل طرح قلب

مجموعه رویسا با نیم قرن سابقه درخشان در حوزه صنعت غذایی کشور، با استفاده از ماشین آلات مدرن و به روز دنیا و تجهیزات تولیدی و آزمایشگاهی به همراه استفاده از نیروی جوان و مهندسین متخصص در حوزه صنایع غذایی و شیمی در فضایی دانش بنیان و تحقیقاتی، با کیفیت ترین و اعلاء ترین محصولات را به صورت خالص و طبیعی در بسته بندی های مختلف با توجه به نیاز بازار می‌نماید. مشتریان عزیز می‌توانید برای مشاهده، بررسی انواع محصولات این مجموعه در وزن های دلخواه از بسته بندی های کوچک کم حجم تا بسته بندی های بزرگ و پرحجم (فله) به فروشگاه اینترنتی رویسا مراجعه نمایید. این محصولات به صورت های مختلف از جمله پست، باربری و سایر راه های ارتباطی در کوتاه ترین زمان ممکن قابل حمل به سراسر کشور می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *