کیک پایه اسفنجی نرم و لطیف با پف عالی

کیک اسفنجی از کیک های ساده با بافتی نرم و لطیف است که در سراسر جهان به عنوان کیک پایه نیز شناخته شده است. کیک اسفنجی مناسب ترین کیک برای تهیه کیک های خامه ای و روکش فوندانت می‌باشد. کیک پایه بسیار لطیف است و پف زیادی دارد. از جمله عواملی که موجب پف کردن زیاد کیک های اسفنجی می‌گردد، مراحل تهیه این کیک است که به علت هوادهی سفیده تخم مرغ و وجود آلبومین در سفیده تخم مرغ ایجاد می‌شود. کیک اسفنجی را هم می‌توانید در خانه با توجه به مقادیر قید شده در دستور تهیه نمایید و یا برای راحتی کار از پودر های نیمه آماده اسفنجی استفاده نمایید و این پودرهای نیمه آماده را از طریق فروشگاه های اینترنتی خریداری نموده یا به صورت حضوری تهیه نمایید. در صورتی که می‌خواهید کیک اسفنجی بیشتر یا کمتری تهیه نمایید کافی است مواد قید شده را ضرب یا تقسیم کنید. در ادامه این مطلب با دستور تهیه یکی از بهترین کیک های اسفنجی یا کیک پایه با مجله رویسا همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک اسفنجی

تخم مرغ5 عدد
آرد نول125 تا 130 گرم
شکر 125 تا 130 گرم
آب جوش5 قاشق چای خوری
بیکینگ پودر یک قاشق چای خوری
وانیل 1/2 قاشق چای خوری
نمک نوک قاشق چای خوری
خرید انواع مواد اولیه شیرینی و کیک پزی از فروشگاه اینترنتی رویسا

مراحل تهیه کیک پایه اسفنجی

• در مرحله اول سفیده و زرده تخم مرغ را از هم جدا نمایید و هر کدام را در کاسه مناسبی بریزید. برای فرم گیری بهتر در این مرحله می‌توانید از مقدار کمی آب لیمو یا عامل اسیدی نیز استفاده نمایید و آن را به سفیده تخم مرغ اضافه نمایید و به هم زدن با دور کند ادامه دهید تا سفیده های تخم مرغ کف کند. زمانی که سفیده های تخم مرغ کف کرد، نصف مقدار شکر قید شده در دستور را کم کم به سفیده تخم مرغ اضافه نمایید و همزمان به هم بزنید.
• سفیده های تخم مرغ را تا زمانی به هم بزنید که سفیده ها کاملا فرم بگیرد و رد پره های هم زن بر روی سفیده تخم مرغ باقی بماند یا اصطلاحا به مرحله سافت پیک (قله های نرم و منعطف) برسد و در زمان برگرداندن کاسه از ظرف خارج نشود. بعد از این مرحله سفیده های تخم مرغ را در یخچال قرار دهید تا کف ها و حباب های سفیده تخم مرغ از بین نرود و سپس به سراغ تهیه بقیه مراحل بروید.
• زرده های تخم مرغ را که در کاسه مناسبی ریختید به همراه باقی مانده شکر و وانیل با هم زن برقی به هم بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود. آب جوش را کم کم و قاشق به قاشق اضافه نمایید و همزمان با هم زن برقی به هم بزنید. مواد را حدود یک دقیقه به هم بزنید تا به خوبی با هم مخلوط شوند و بعد هم زن برقی را خاموش نمایید.
• آرد، بیکینگ پودر و نمک را از قبل الک نمایید و ترکیب آرد و سفیده تخم مرغ را به تناوب به زرده های تخم مرغ اضافه کنید و به آرامی و در یک جهت مایه کیک را مخلوط نمایید. کاغذ روغنی را ببرید و کف قالب قرار دهید. در تهیه این کیک نیازی به چرب کردن کف و دیواره های قالب نیست. پس از ریختن مواد در قالب سطح آن را با لیسک صاف نمایید و در فر از قبل گرم شده به مدت 45 تا 50 دقیقه با دمای 180 درجه سانتی گراد قرار دهید.

تمام نکات و فوت و فن های تهیه کیک اسفنجی

• در زمان جدا نمودن زرده و سفیده باید دقت نمایید تا هیچ قسمتی از زرده تخم مرغ به سفیده های تخم مرغ منتقل نشود. در غیر این صورت سفیده تخم مرغ فرم نمی‌گیرد و باید با احتیاط آن را از سفیده تخم مرغ جدا نمایید.
• در زمان فرم دادن سفیده و زرده تخم مرغ ها باید کاسه ها و پره هم زن را از قبل کاملا تمیز کرده و برای احتیاط آن ها را با آب جوش بشویید و سپس خشک نمایید.
• نوع ظرفی که برای فرم دادن تخم مرغ ها استفاده می‌کنید اهمیت زیادی در فرم گرفتن تخم مرغ ها دارد. برای مثال ظروف مسی یکی از مناسب ترین ظرف ها برای فرم دادن سفیده تخم مرغ می‌باشد و احتمال این که سفیده های تخم مرغ در ظروف مسی تغییر شکل دهند کمتر است. بعد از کاسه های مسی، ظرف های بلور یا سرامیک مناسب ترین ظروف برای فرم گیری تخم مرغ می‌باشد.
• در صورتی که از ظروف استیل یا شیشه ای برای فرم دهی سفیده تخم مرغ ها استفاده می‌کنید بهتر است مقداری ماده اسیدی مانند آب لیمو یا کرم تارتار در زمان به هم زدن و کف اولیه تخم مرغ اضافه نمایید، در این حالت نیازی به استفاده از ظروف مسی ندارید. افزودن این ماده اسیدی به فرم گیری بهتر سفیده کمک می‌کند و نقش مهمی در ایجاد ترکیب یکنواخت و تغییر شکل پروتئین ها دارد.
• دقت نمایید تا کاسه مناسبی برای فرم دهی سفیده های تخم مرغ استفاده نمایید. اندازه کاسه و گنجایش آن نقش مهمی در حجم گیری سفیده تخم مرغ دارد. کاسه ای که انتخاب می‌کنید باید جای کافی برای حجم شدن سفیده ها داشته باشد.

مجموعه رویسا با نیم قرن سابقه درخشان در حوزه صنعت غذایی کشور، با استفاده از ماشین آلات مدرن و به روز دنیا و تجهیزات تولیدی و آزمایشگاهی به همراه استفاده از نیروی جوان و مهندسین متخصص در حوزه صنایع غذایی و شیمی در فضایی دانش بنیان و تحقیقاتی، با کیفیت ترین و اعلاء ترین محصولات را به صورت خالص و طبیعی در بسته بندی های مختلف با توجه به نیاز بازار عرضه می‌نماید. مشتریان عزیز می‌توانید برای مشاهده، بررسی انواع محصولات این مجموعه در وزن های دلخواه از بسته بندی های کوچک کم حجم تا بسته بندی های بزرگ و پرحجم (فله) به فروشگاه اینترنتی رویسا مراجعه نمایید.
خاطر نشان می نماییم که رویسا تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا با حذف واسطه ها، ارسال سریع در کمترین زمان ممکن، قیمت مناسب، حداکثر کیفیت، بسته بندی مناسب، ضمانت بازگشت کالا، پشتیبانی و مشاوره فعال و … بهترین خدمات را به مشتریان عزیز ارائه نماید.
این محصولات به صورت های مختلف از جمله پست، باربری و سایر راه های ارتباطی در کوتاه ترین زمان ممکن قابل حمل به سراسر کشور می باشد.
تهیه و گردآوری: فروشگاه اینترنتی رویسا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *