خواص جادویی پودر جوانه گندم در بدنسازی و افزایش وزن

گندم از رایج ترین و در عین حال ضروری ترین غله در بین سایر غلات در جهان به شمار می‌آید؛ به طوری که اکثر غذاهای مردم جهان بر پایه گندم است. گندم در بیشتر کارخانه جات مواد غذایی به صورت های مختلفی از جمله به صورت گندم پوست کنده، بلغور گندم، آرد، آرد کامل گندم، پودر جوانه گندم و جنین گندم در بسته بندی های مختلف از جمله بسته بندی های ریز و فله به بازار عرضه می‌گردد.

دانه های گندم سرشار از فیبر، کربوهیدرات و پروتئین می‌باشد. همچنین گندم و فرآورده های آن دارای مقادیر بالایی از انواع ویتامین ها از جمله ویتامین E و سایر ویتامین ها نظیر ویتامین B کمپلکس و B6 می‌باشد. از جمله مواد معدنی موجود در دانه گندم می‌توان به کلسیم، پتاسیم، منیزیم، ید، روی و… اشاره کرد. در این مطلب قصد داریم با خواص، فواید و مضرات جوانه گندم آشنا شویم.

جوانه گندم قسمت کوچکی از مغز گندم را تشکیل می‌دهد اما با این وجود دارای خواص بسیاری برای سلامتی بدن، تناسب اندام، زیبایی، پوست، مو و درمان و پیشگیری از انواع بیماری ها از جمله سرطان، جلوگیری از دیابت و مشکلات گوارشی به حساب می‌آید. مصرف جوانه گندم موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌گردد و همچنین به افزایش عملکرد مغز، افزایش انرژی، رشد و افزایش حجم عضلات کمک می‌کند. مواد مغذی و فیبر موجود در جوانه گندم به هضم بهتر غذا و در نتیجه کاهش وزن نیز کمک می‌نماید. در ادامه مطلب بیشتر با خواص این دانه شگفت انگیز آشنا می‌شوید.

کاربرد های گندم و جوانه گندم در صنایع غذایی

✔ گندم یکی از دانه های مغذی است که مصرف آن به داشتن رژیم غذایی سالم در افراد کمک می‌نماید. مغذی ترین و پر ارزش ترین قسمت دانه گندم جوانه گندم است. قسمت های مختلفی از گیاه گندم جوانه، سبوس گندم و جنین گندم منابع مهمی برای تامین انرژی هستند.

✔ از دانه های گندم بیشتر در صنایع غذایی، کیک و شیرینی برای تهیه نان، بیسکویت، انواع شیرینی ها، ماکارونی و کیک استفاده می‌شود.
از گندم های بهاره یا پاییزه که بافت نرم تری دارد بیشتر برای تهیه کیک و شیرینی استفاده می‌شود، اما از گندم های پاییزی که بافت سخت تری دارد بیشتر در نانوایی ها و برای پخت نان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

✔ از گذشته تا به امروز مصرف جوانه در میان ایرانیان از اهمیت بالایی برخوردار بوده به طوری که از آغاز سال نو برای تهیه و پخت سمنو برای سفره هفت سین از جوانه استفاده می‌شود.

✔ استفاده از جوانه گندم فقط مختص به ایران نیست بلکه کشور های دیگر جهان نیز به وفور از جوانه گندم برای در تهیه انواع غذاها و سالادهای مختلف استفاده می‌کنند.

✔ همچنین مطالعات انجام گرفته در مورد خواص تغذیه ای جوانه گندم نشان می‌دهد پودر جوانه گندم دارای مقادیر بالایی اکتاکوزانول طبیعی است که برای بهبود عملکرد ورزشی افراد، افزایش قدرت و استقامت استفاده می‌شود از این رو ورزشکاران نیز به استفاده از مکمل های ورزشی حاوی جوانه گندم در رژیم غذایی روی آورده اند.

بیشتر بخوانید: انواع مکمل های بدنسازی و کاربرد آن

نحوه مصرف پودر جوانه گندم برای چاقی

نحوه مصرف پودر جوانه گندم برای بدنسازی

 اگر به دنبال راه و روش های افزایش وزن هستید مصرف پودر جوانه گندم و افزودن آن به رژیم غذایی گزینه مناسبی برای رسیدن به این هدف است. هر 100 گرم پودر جوانه حاوی 333 کیلوکالری و 53 گرم کربوهیدرات است که به افزایش کالری دریافتی افراد در طول روز کمک می‌کند.
همچنین پودر جوانه گندم به دلیل کربوهیدرات بالا در افزایش وزن موثر است. استفاده از پودر جوانه گندم یکی از سالم ترین و کم هزینه ترین راه ها برای رسیدن به تناسب اندام است.

در صورتی که هدف شما مصرف پودر جوانه گندم برای چاقی است، با روش های مثل ترکیب پودر جوانه گندم با آب برای چاقی یا مخلوط پودر جوانه گندم با شیر، آبمیوه و ماست اقدام کنید. موثرترین روش مصرف پودر جوانه گندم با شیر برای چاقی است.
برای این کار باید حدود یک الی دو و نیم قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم را با مقدار مناسبی از شیر، آب میوه مخلوط کنید و حدود ۱۰ دقیقه بعد از وعده غذایی میل کنید.

چگونه پودر جوانه گندم موجب لاغری می‌شود؟

مصرف جوانه گندم یکی از روش های کم هزینه برای لاغری، کاهش وزن و رسیدن به اندامی متناسب است. همانطور که اشاره شده است مصرف جوانه گندم هم برای چاقی و هم برای لاغری موثر است. شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چگونه جوانه گندم هم برای لاغری و هم برای چاقی موثر است؟ از جوانه یا پودر جوانه گندم می‌توان هم برای چاقی و هم برای لاغری استفاده کرد، فقط تفاوت آن در نحوه مصرف و مقدار مصرف روزانه جوانه گندم است که نتایج متفاوتی به دنبال دارد.

برای نتیجه گیری بهتر باید جوانه گندم را به طور منظم در طول روز مصرف کنید تا به مراتب تاثیرگذاری بالاتری داشته باشد. برای لاغری باید پودر جوانه گندم را قبل از وعده های غذایی میل نمایید. برای نتیجه گیری بیشتر بهتر است پودر جوانه گندم را با ماست یا شیر مخلوط کرده و حدود 10 دقیقه قبل از غذا میل نمایید تا بر روی لاغری تاثیرگذار باشد.

مقدار مصرف روزانه جوانه گندم بعد از هر وعده غذایی است یعنی شما باید روزانه در سه نوبت قبل از هر وعده غذایی از جوانه گندم برای لاغری استفاده نمایید.

اگر به دنبال لاغری و کاهش وزن هستید باید ابتدا از وزن و کالری دریافتی خود آگاه باشید و بر اساس آن نیاز روزانه شما به دریافت کالری مشخص شود زیرا اگر کالری بیشتر از نیاز بدن دریافت کنید بدن قادر نخواهد بود بیش از این مقدار کالری را بسوزاند در نتیجه چاقی و افزایش وزن را به دنبال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: فواید گلوتامین چیست و چه کاربردی دارد؟

تاثیر جوانه گندم بر افزایش حجم و ماهیچه سازی

مصرف و دریافت کافی پروتئین در وعده های غذایی و جای دادن در رژیم غذایی در حفظ بافت های عضلات، ترمیم بافت های آسیب دیده و افزایش سطح انرژی در بدن کاملا ضروری و موثر است. برای تاثیرگذاری بهتر و با توجه به اهداف بدنسازی خود می‌توانید از جوانه گندم در کنار سایر مکمل ها استفاده نمایید.

برای مثال اگر هدف شما از مصرف مکمل های بدنسازی افزایش حجم و دریافت کربوهیدرات بالاست بهتر است پودر جوانه گندم را با مکمل هایی همانند مالتودکسترین، عصاره مالت، کازئین، پودر شیر خشک و آب پنیر مخلوط نمایید اما در صورتی که می‌خواهید به همراه افزایش وزن افزایش حجم داشته باشید، جوانه گندم را به همراه پروتئین هایی همانند، پودر آب پنیر بدنسازی، پودر سفیده تخم مرغ و شیرخشک اسکیم به عنوان مکمل بدنسازی گینر تهیه نمایید.

باید توجه داشت مقدار و نحوه مصرف این مکمل ها در افراد مختلف متفاوت است و بهتر است زیر نظر مربی ورزشی یا پزشک تغذیه انجام گیرد.
همچنین شما می‌توانید این مکمل ها را به طور مستقیم از فروشگاه اینترنتی رویسا تهیه نمایید.

برای خرید پودر جوانه گندم باکیفیت از مجموعه رویسا همین الان از لینک زیر اقدام کنید:

پودر جوانه گندم در بدنسازی

بدنسازان به دلیل انجام فعالیت های سنگین بیشتر از افراد دیگر به پروتئین، کربوهیدرات، فیبر و انواع مواد معدنی در وعده های خود نیازمندند. پودر جوانه گندم تمام خواص جوانه گندم را دارا بوده و ورزشکاران و بدنسازان برای دریافت نیاز های تغذیه ای می‌توانند از این مکمل استفاده نمایید. پودر جوانه گندم دارای مقادیر کلسیم و پروتئین است که سبب تقویت بنیه بدن می‌شود.

همچنین پودر جوانه گندم دارای مقادیر بالای فیبر است که علاوه بر احساس سیری در بهبود عملکرد دستگاه گوارش موثر است. بدنسازان می‌توانند از جوانه گندم به عنوان یک مکمل ورزشی طبیعی و بدون افزودنی برای نتیجه بهتر در وعده های خود استفاده نمایند. مصرف پودر جوانه گندم در کنار سایر مکمل های پرورش اندام به مراتب دارای تاثیرگذاری بالاتری می‌باشد.


در فروشگاه اینترنتی رویسا این امکان وجود دارد که شما می‌توانید مکمل های بدنسازی مورد نیاز خود را در وزن دلخواه از بسته بندی های ریز تا فله سفارش دهید. این محصولات علاوه بر قیمت مناسب و کیفیت تضمینی، فاقد عوارض جانبی است. مصرف پروتئین کافی و دریافت کربوهیدرات یکی از عوامل اصلی افزایش انرژی بدن، بهبود عملکرد عضلات و رشد ماهیچه ها می‌باشد. استفاده از پودر جوانه گندم در رژیم غذایی موجب افزایش استقامت و بهبود عملکرد بدن می‌گردد و صرفه جویی در ذخیره انرژی را به دنبال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: پودر سفیده تخم مرغ چیست و چه کاربردی در بدنسازی دارد؟

دلایل مصرف پودر جوانه گندم با ماست یا شیر

مواد لبنی از جمله ماست و شیر جز مواد غذایی دیر هضم به شمار می‌آیند؛ در صورتی که جوانه گندم با لبنیات و پودرهای پروتئینی از جمله کازئین، شیرخشک که دیر هضم هستند مخلوط شوند با طولانی شدن فرآیند هضم جذب بالایی در بدن دارد. جوانه گندم دارای مقادیر بالای فیبر است و از ایجاد یبوست در بدن جلوگیری می‌نماید به همین جهت مصرف جوانه گندم قبل از غذا به دلیل وجود فیبر بالا کاهش اشتها در افراد را به دنبال دارد. مصرف جوانه گندم در مدت زمان طولانی انرژی مورد نیاز بدن و همچنین ویتامین ها و املاح ضروری و مورد نیاز بدن را تامین می‌نماید، حجم معده را کوچک می‌کند و کاهش وزن و لاغری را به دنبال دارد.

پودر جوانه گندم برای بدنسازی

آموزش تهیه جوانه گندم در منزل

همان طور که می‌دانید جوانه ها علاوه بر کاربر فراوان در آشپزی دارای ارزش غذایی بالایی هستند. برای بهره مند شدن از فواید جوانه گندم به راحتی می‌توانید آن را به عنوان بخش ثابتی از رژیم غذایی خود تبدیل کنید. تهیه جوانه از گندم کار سختی نیست و نیاز به تجهیزات خاصی ندارد شما می‌توانید جوانه گندم را به آسانی در منزل تهیه نمایید. ما در این مطلب قصد داریم طرز تهیه پودر جوانه گندم را به شما عزیزان آموزش دهیم؛ پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا با راه و روش ها تهیه جوانه گندم در منزل آشنا شوید.

  1. برای درست کردن پودر جوانه گندم ابتدا میزان مورد نیاز گندم را تهیه نمایید و آن را بخیسانید.
  2. بعد از خیساندن گندم ها را به مدت دو روز در آب ولرم بخیسانید و هر روز آب آن را عوض کنید تا گندم ها گندیده و بد بو نشوند.
  3. در مرحله ی بعدی بعد از خیساندن گندم ها را در آبکش بریزید و آب آن را تعویض نمایید تا گندم ها پوسیده و خراب نشود.
  4. گندم ها را درون دستمال تمیز و مرطوب قرار داده و داخل ظرفی مانند آبکش قرار داده و در جای نسبتا گرم قرار دهید.
  5. هر روز تا زمانی که گندم ها جوانه بزنند سطح پارچه به وسیله اسپری مرطوب نگه داشته باشید.
  6. زمانی که اندازه جوانه ها به 4 الی 5 میلی متر رسید. آن را از ظرف اصلی خارج کرده و برای نگهداری درون یخچال قرار دهید.
  7. برای تهیه پودر جوانه گندم، جوانه های گندم را بر روی پارچه تمیز و در جای سایه و خشک قرار دهید تا زمانی که جوانه ها خشک شوند.
  8. بعد از این که جوانه ها کاملا خشک شدند؛ آنها را آسیاب کرده و درون ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید.

پودر جوانه گندم از کجا بخریم؟

از این پودر جوانه گندم می‌توانید در تهیه انواع سوپ، فرنی، تهیه غذا برای کودکان و… استفاده نمایید. درصورتی که می‌خواهید پودر جوانه گندم را مستقیما از مراکز فروش معتبر تهیه نمایید ما به شما پیشنهاد می‌دهیم برای خرید پودر جوانه گندم با کیفیتی تضمینی و قیمت مناسب به فروشگاه اینترنتی رویسا مراجعه نمایید.

2 دیدگاه دربارهٔ «خواص جادویی پودر جوانه گندم در بدنسازی و افزایش وزن»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *