چیز کیک تک نفره انار، بهترین گزینه برای شب یلدا

چیز کیک یکی از مناسب ترین دسرهای بین المللی شناخته شده است که اصالت استفاده از آن به یونان باز می‌گردد. چیز کیک انار از مناسب ترین دسرها برای فصل پاییز است و معمولا در شب یلدا تهیه می‌گردد. مینی چیز کیک یا چیز کیک تک نفره نوعی از چیز کیک است که در قالب مافین با کپسول کاغذی یا بدون کپسول تهیه می‌گردد. مینی چیز کیک ها به دلیل سرو آسان و ظاهر زیبایی که دارد گزینه مناسبی برای جشن ها و مناسبت هایی چون شب یلداست. مواد اصلی تشکیل دهنده ی چیز کیک شامل بیسکویت، کره، خامه صبحانه، پنیر خامه ای، ژلاتین و پودر ژله می‌باشد. برای تهیه چیز کیک غالبا از پنیر خامه ای و خامه صبحانه استفاده می‌شود و برای طعم دهندگی پنیر از پودر قند به عنوان شیرین کننده استفاده می‌شود. پس از آماده سازی چیز کیک را مدت چند ساعت در یخچال قرار داد تا آماده سرو شود. برای مشاهده آموزش کامل این دستور با مجله رویسا همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه چیز کیک تک نفر

بیسکویت پتی بور 200 گرم
کره ذوب شده 130 گرم
پنیر خامه ای لبنه یا ماسکارپونه 250 گرم
خامه صبحانه 200 گرم
پودر قند 5 الی 6 قاشق غذا خوری
وانیل 1/5 قاشق چای خوری
پودر ژلاتین 15 گرم
آب 1/2 پیمانه

طرز تهیه لایه بیسکویتی چیز کیک

ابتدا کره را در ظرفی بریزید و روی بخار کتری قرار دهید تا کره ذوب شود. برای تهیه لایه بیسکویتی چیز کیک بیسکویت پتی بور یا بیسکویت مورد نظر را با غذا ساز یا میکسر پودر نمایید. بیسکویت پودر شده را قاشق به قاشق به کره ذوب شده اضافه کنید و به هم بزنید تا کره به خورد بیسکویت ها برود و ترکیب تقریبا چسبنده ای به دست آید.

قالب های سیلیکونی مافین را چرب نمایید و ترکیب بیسکویت و کره را کف قالب ریخته و با ته قاشق یا لیوان منسجم و فشرده نمایید. سپس آن را به مدت حدود 45 دقیقه در یخچال قرار دهید. در حین استراحت نمودن مواد به سراغ تهیه بقیه مراحل بروید. در صورت در دسترس نبودن قالب سیلیکونی مافین می‌توانید از قالب مافین تفلون استفاده نمایید و درون قالب تفلون کاغذ روغنی قرار دهید و سپس باقی مراحل را انجام دهید.

تهیه و آماده سازی لایه پنیری چیز کیک

پودر ژله در طعم های انار، طالبی، هلو، موز، بلوبری، آناناس، توت فرنگی، آلبالو و هندوانه

برای تهیه لایه پنیری چیز کیک ابتدا پودر ژلاتین و آب سرد را با هم مخلوط نمایید و روی بخار کتری قرار دهید یا به مدت 30 دقیقه درون ماکروفر قرار دهید تا ژلاتین کاملا حل شود.
پودر قند را الک نمایید و در کاسه مناسبی بریزید، خامه صبحانه و پنیر خامه ای را به آن اضافه نمایید و به مدت دو الی سه دقیقه با هم زن برقی به هم بزنید تا کاملا یکدست شود. وانیل و ژلاتین حل شده در آب را به مواد خامه ای اضافه کنید و به مدت 30 ثانیه دیگر به هم بزنید تا کاملا صاف و یکدست شود. قالب های مافین را از یخچال خارج نمایید و کرم خامه ای را با قاشق روی لایه بیسکویتی بریزید و در یخچال قرار دهید تا ببندد. بعد از این مرحله به سراغ تهیه ژله انار بروید.

فروش ویژه پودر ژله در تعداد محدود

مواد لازم برای تهیه ژله انار

پودر ژله اناریک بسته یا 100 گرم
آب جوش یک پیمانه
آب سرد یک پیمانهیک پیمانه
دانه های اناربه میزان لازم برای تزئین

طرز تهیه ژله انار برای شب یلدا

چیزکیک تک نفره انار برای شب یلدا

ژله انار را با آب گرم حل نمایید و روی بخار کتری قرار دهید تا ذرات ژلاتین به خوبی حل شود و مایع شفافی حاصل شود. سپس یک لیوان آب سرد را به آن اضافه نمایید و دوباره به هم بزنید. پس از آن که مایع ژله از دما افتاد و سرد شد ژله را روی کرم پنیری بریزید و به مدت حدود سه الی چهار ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملا ببندد. بعد از گذشت این زمان دور تا دور قالب سیلیکونی را به آرامی آزاد نمایید و چیز کیک را در ظرف سرو موردنظر قرار دهید و از دانه های انار و سبزی معطر برای تزیین روی چیز کیک استفاده کنید.

خرید مستقیم و بدون واسطه محصولات از رویسا

نکات تهیه چیز کیک انار

  1. برای اضافه نمودن مواد به دسر و تهیه دسر دقت نمایید تا تمامی مواد به دمای محیط رسیده باشد.
  2. قبل از سرو، چیز کیک را به مدت حدود یک ربع از یخچال خارج نمایید تا چیز کیک به راحتی از کپسول کاغذی جدا شود.
  3. قبل افزودن ژله به مواد لایه پنیری از سرد بودن آن اطمینان حاصل نمایید تا مواد به سایر لایه ها نفوذ نکند.
  4. برای آماده سازی چیز کیک می‌توانید از بیسکویت های ساده یا شکلاتی استفاده نمایید.
  5. در صورت نداشتن غذا ساز یا میکسر می‌توانید بیسکویت ها را در زیپ کیپ ریخته و با گوشت کوب یا ته لیوان آنها را کاملا پودر نمایید.
  6. برای استفاده از پودر ژلاتین در چیز کیک آن را در ظرفی ریخته و مقداری آب سرد روی ژلاتین بریزید و روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا ژلاتین به آرامی در آب حل شود. برای استفاده از ژلاتین در چیزکیک زمان دهید تا کاملا خنک شود سپس آن را استفاده نمایید.
  7. در زمان درست کردن این چیز کیک می‌توانید به جای استفاده از ژله از 8 قاشق غذاخوری آب انار و 1 قاشق چای خوری نشاسته ذرت برای تهیه سس انار استفاده نمایید.

مجموعه رویسا با نیم قرن سابقه درخشان در حوزه صنعت غذایی کشور، با استفاده از ماشین آلات مدرن و به روز دنیا و تجهیزات تولیدی و آزمایشگاهی به همراه استفاده از نیروی جوان و مهندسین متخصص در حوزه صنایع غذایی و شیمی در فضایی دانش بنیان و تحقیقاتی، با کیفیت ترین و اعلاء ترین محصولات را به صورت خالص و طبیعی در بسته بندی های مختلف با توجه به نیاز بازار عرضه می‌نماید. مشتریان عزیز می‌توانید برای مشاهده، بررسی انواع محصولات این مجموعه در وزن های دلخواه از بسته بندی های کوچک کم حجم تا بسته بندی های بزرگ و پرحجم (فله) به فروشگاه اینترنتی رویسا مراجعه نمایید.
خاطر نشان می نماییم که رویسا تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا با حذف واسطه ها، ارسال سریع در کمترین زمان ممکن، قیمت مناسب، حداکثر کیفیت، بسته بندی مناسب، ضمانت بازگشت کالا، پشتیبانی و مشاوره فعال و … بهترین خدمات را به مشتریان عزیز ارائه نماید.
این محصولات به صورت های مختلف از جمله پست، باربری و سایر راه های ارتباطی در کوتاه ترین زمان ممکن قابل حمل به سراسر کشور می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *