آموزش تهیه دسر روکر موز

دسر روکرموز، دسر ویژه برای دورهمی ها

روکر موز از دسرهای خوشمزه ی ایتالیایی و یک دسر ویژه و مخصوص برای پذیرایی از مهمان ها و مناسب برای دورهمی هاست. این دسر بیشتر به صورت قالبی تهیه می‌شود اما شما می‌توانید این دسر را به صورت تک نفره و یا در ظروف سرو شیشه آماده نمایید. این دسر ایتالیایی از دو بخش اصلی تشکیل شده است. برای لایه زیرین این دسر از ترکیب، موز، شیر، خامه، گردوی خرد شده، ژله موز و بیسکویت پتی بور استفاده شده است که بعضی رسپی ها برای تهیه این دسر از زرده ی تخم مرغ، پودر وانیل و نشاسته ی ذرت نیز استفاده می‌نمایند. برای لایه رویی آن نیز از تکه های موز حلقه ای و ژله موز استفاده شده است. همانطور که اشاره شد در تهیه این دسر از مواد مغذی همچون شیر، خامه و موز استفاده شده است که در کنار مزه ی فوق العاده آن را کاملا مقوی کرده است. اگر برای جشن ها و مهمانی های خود به دنبال یک دسر خاص و در عین حال خوشمزه هستید به شما تبریک می‌گویم، بی تردید بهترین گزینه را انتخاب کرده اید.

روکر موز با بیسکویت پتی بور

مواد لازم برای تهیه دسر روکر موز

پودر ژله موز2 بسته
موز 2 عدد
شیر 3/4 پیمانه
خامه صبحانه 200 گرم (یک پاکت)
پودر نسکافه 1 بسته
شکر 2 قاشق غذا خوری
بیسکویت خرد شده 1 پیمانه
تکه های گردو و موز به میزان لازم

آموزش تهیه دسر روکر موز

مرحله ی اول

برای تهیه دسر روکر موز مجلسی در ابتدای کار، پودر ژله موز را درون کاسه بریزید. سپس یک پیمانه آب جوش را به آن اضافه نمایید و به هم بزنید تا ژله حل شود. در صورتی که میخواهید ژله شفافی داشته باشید بهتر است ظرف حاوی ژله را روی حرارت قرار دهید تا پودر ژله به خوبی حل شود. سپس آن را از روی حرارت بردارید و نصف پیمانه آب سرد را به آن اضافه نمایید و کنار بگذارید تا خنک شود.

مرحله ی دوم

قالب مناسبی بردارید و کف و دیواره های اونو کمی با روغن چرب کنید. مقداری از ژله را درون قالب بریزید و درون یخچال قرار دهید تا نیم بند شود. بعد از این که ژله نیم بند شد موزهای حلقه ای را درون ظرف بچینید و باقی ژله را روی موزها بریزید و درون یخچال قرار دهید تا ببندد.

مرحله سوم

برای درست کردن کرم روکر مجدد یک بسته پودر ژله را با یک لیوان آب جوش حل کنید و کنار بگذارید تا خنک شود. یک عدد موز متوسط را با یک لیوان شیر، یک پاکت خامه ی صبحانه، یه بسته پودر نسکافه و دو قاشق شکر درون مخلوط کن بریزید تا مواد یکدست شود و سپس ژله خنک شده را به آن اضافه نمایید و چند ثانیه دیگر مواد را با هم ترکیب نمایید.

مرحله چهارم

بعد از این که مواد با هم ترکیب شد، در صورت تمایل می‌توانید تکه های موز باقی مانده، بیسکویت های خرد شده و گردو را به مواد روکر اضافه نمایید. فقط باید توجه داشته باشید بیسکویت ها نباید بیش از حد خرد شود و تنها کافی است هر بیسکویت را تنها به چهار قسمت تقسیم نمایید و در حد مخلوط شدن با لیسک به هم بزنید.

مرحله ی پنجم

کرم دسر آماده شده را بعد از بستن ژله روی آن بریزید و به مدت 8 ساعت درون یخچال قرار دهید تا کاملا ببند و سفت شود. سپس آن را از قالب خارج نمایید، در ظرف سرو مورد نظر بریزید و با توجه به سلیقه ی خود آن را تزئین نمایید.

نکته های طلایی برای تهیه دسر روکر موز

• اگر می‌خواهید دسر شما کاملا سالم از قالب خارج شود بهتر است این دسر را به مدت 8 تا 24 ساعت یا یک شب درون یخچال قرار دهید.
• برای تهیه دسر روکر موز می‌توانید از خامه ی فرم گرفته ی قنادی نیز استفاده نمایید که در این صورت بهتر است مقدار شکر موجود در دستور را حذف نمایید.
• برای درست کردن دسر روکر موز نیازی به خرد کرد بیش از حد بیسکویت های پتی پور نیست و همین که بیسکویت ها را به 4 تا 5 قسمت مساوری تقسیم نمایید کافی است.

خرید عمده و خرده پودر ژله در اوزان مختلف

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *