آموزش مشکوفی زعفرانی

آموزش مرحله به مرحله مشکوفی زعفرانی

مشکوفی یا مشکافی از دسرهای خوشمزه و پای ثابت سفره افطار در استان مازندران است. طعم و مزه این دسر زمانی که سرد است به بستنی شباهت دارد و اگر این دسر را به صورت داغ سرو نمایید طعمی شبیه به کاچی و فرنی دارد؛ پس مطمئن باشید بچه ها به شدت عاشق طعم آن می‌شوند. خیلی راحت و با مواد در دسترس می‌توانید این دسر خوشمزه را برای سفره های افطار و یا برای عصرانه آماده کنید. البته اگر تمایل داشتید می‌توانید مشکوفی زعفرانی را به صورت تک نفره و قالبی هم درست کنید. برای این کار بهتر است مقداری پودر ژلاتین رقیق شده را به مواد اضافه کنید تا در نهایت دسر قالبی داشته باشید.
حتما برای درست کردن مشکوفی این دستور را امتحان نمایید و مطمئن باشید که بهترین دستور مشکوفی را انتخاب کرده اید.

مشکوفی زعفرانی

مواد لازم برای تهیه مشکوفی با نشاسته

شیر سرد 4 پیمانه
آب 2 پیمانه
شکر 1 پیمانه
گرانول نشاسته گندم 1 پیمانه
گلاب1/2 پیمانه
وانیل 1/2 قاشق چای خوری
کره 50 گرم
زعفران دم کرده به میزان لازم
آموزش تهیه مشکوفی دسر مازندرانی

مراحل تهیه مشکوفی با نشاسته گل

  1. مرحله اول
    اول از همه باید آب سرد و گرانول نشاسته گندم را با هم ترکیب کنید و با همزن دستی به هم بزنید تا ذرات نشاسته کاملا حل شود.
  2. مرحله دوم
    ترکیب گرانول نشاسته گندم و آب را به همراه شیر و شکر درون قابلمه بریزید و به هم بزنید. سپس مواد را روی حرارت قرار داده و به طور مداوم به هم زدن ادامه دهید تا نشاسته موجود در ترکیبات مشکوفی ته نگیرد.
  3. مرحله سوم
    به هم زدن ادامه دهید تا جایی که مواد به غلظت برسد. بعد از غلیظ شدن مشکوفی پودر وانیل و زعفران دم کرده را به آن اضافه نمایید تا خوش طعم و خوش رنگ شود.
  4. مرحله چهارم
    در مراحل نهایی پخت و بعد از این که مشکوفی به غلظت کافی رسید و شروع به جوشیدن کرد؛ کره و گلاب را به آن اضافه نمایید و مقداری به هم زدن ادامه دهید تا مشکوفی خوشمزه شما حاضر شود.
  5. مرحله پنجم
    تا مایه مشکوفی داغ است آن را درون ظرف سرو مورد نظر بریزید و روی آن را با غنچه گل محمدی، پودر پسته و یا خلال بادام تزئین و نوش جان نمایید.

چگونه مشکوفی کاکائویی درست کنیم؟

اگر می‌خواهید مشکوفی شما چند رنگ شود می‌توانید قبل از اضافه کردن زعفران مواد را درون دو قابلمه بریزید و برای درست کردن مشکوفی شکلاتی، پودر کاکائو را با مقداری آب جوش حل کنید و بعد به مایه مشکوفی اضافه کنید و به هم بزنید تا به غلظت کافی برسد. در مراحل نهایی پخت نیز می‌توانید مقداری کره به آن اضافه کنید که اختیاری است.

نکات مهم برای تهیه دسر مشکوفی

• برای درست کردن مشکوفی قالبی کافی است تمام این مراحل را تکرار نمایید و تنها مقداری پودر ژلاتین رقیق شده با آب را به آن اضافه کنید.
• اگر می‌خواهید مشکوفی کاکائویی داشته باشید می‌توانید مقداری پودر کاکائو را با آب جوش ترکیب نمایید و در حین پخت به مواد مشکوفی اضافه کنید.
• در صورتی که دوست دارید مشکوفی ساده داشته باشید می‌توانید زعفران قید شده در دستور را حذف نمایید.
• اگر از شیر محلی و پر چرب برای تهیه فرنی استفاده می‌نمایید دیگر نیازی به افزودن کره نیست اما در صورتی که از شیر پاستوریزه استفاده می‌کنید بهتر است حتما مقداری کره به آن اضافه نمایید. اما به هر حال افزودن کره اختیاری است.
• بهتر است برای درست کردن شیرینی مشکوفی حرارت گاز ملایم باشد تا بوی خامی نشاسته از بین برود.
• برای درست کردن مشکوفی با خامه نیازی به افزودن کره نیست و با توجه سلیقه خود می‌توانید مقدار مورد نیاز از خامه صبحانه را به آن اضافه نمایید.
• این فرنی برای کودکان نیز کاملا مناسب است و می‌توانید این فرنی را به صورت ساده و یا بدون کره برای کودکان خود تهیه نمایید.

ویدئو آموزشی مشکوفی:

سخن پایانی

شما می‌توانید انواع محصولات برای تهیه این رسپی آموزشی اعم از گرانول نشاسته گندم، پودر وانیل اصل، پودر نشاسته ذرت، پودر نشاسته گندم، پودر کاکائو اسنو اصل و مرغوب را بدون واسطه از فروشگاه اینترنتی رویسا خریداری نمایید و در کمترین زمان ممکن با پست پیشتاز تحویل بگیرید. برای اطلاع از فروش ویژه محصولات و تخفیفات استثنائی کافی است از طریق شبکه های اجتماعی و شماره تماس های قید شده در سایت رویسا با ما در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *