آموزش تهیه باسلوق ژله ای فوری و خوشمزه

باسلوق از دسرهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که بافت کاملا نرم و طعم بی نظیری دارد و همه ساله در ایام مختلفی مثل شب یلدا تهیه می‌شود و برای پذیرایی از مهمانی ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این باسلوق جزو دسرهای خوشمزه و سنتی است که بافت کاملا نرم و طعم بی نظیری دارد. اگر شما هم طرفدار دسرهای ساده، آسان و کم خرج هستید، این دسر خوشمزه و خوش طعم را از دست ندهید. در ضمن در مراحل تهیه این باسلوق از پودر نشاسته ی گندم و پودر ژله استفاده شده است که نحوه ی تهیه ی آن را بسیار آسان تر کرده است و نیازی به افزودن رنگ ها و طعم دهنده های مختلف ندارد. شما می‌توانید این دسر را با انواع ژله ها و طعم ها و رنگ های مختلف تهیه نمایید. برای آموزش کامل این دستور با مجله رویسا همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه باسلوق ژله ای

پودر نشاسته ی گندم160 گرم
شکر8 قاشق غذا خوری
پودر ژله با طعم دلخواه200 گرم
کره 1 قاشق غذا خوری
آب سرد 3 پیمانه
شربت گلوکز4 قاشق غذا خوری
گلاب6 قاشق غذا خوری
پودر نارگیل خشک 50 گرم

مراحل تهیه باسلوق ژله ای خوشمزه و آسان

  1. مرحله ی اول
    آب سرد را در ظرفی بریزید و پودر نشاسته ی گندم را به آن اضافه نمایید و با قاشق یا لیسک به هم بزنید تا نشاسته ی گندم کاملا در آب حل شود. در این مرحله دقت شود تا آبی که برای حل کردن نشاسته از آن استفاده می‌کنید حتما آب سرد باشد. بعد از این که نشاسته ی گندم به خوبی در آب سرد حل شد میزان مورد نیاز از شکر را به آن اضافه نمایید و به هم بزنید.
  2. مرحله ی دوم
    پودر ژله مورد نظر را به ترکیب نشاسته ی گندم و شکر اضافه نمایید و به هم بزنید تا پودر ژله با باقی مواد ترکیب گردد. در این مرحله باید قابلمه را روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید و دائما به هم بزنید تا پودر ژله به خوبی حل شده و نشاسته ته نگیرد. بعد از این که مواد کاملا یکدست شد و ژلاتین حل شد شربت گلوکز را به آن اضافه نمایید.
  3. مرحله سوم
    وقتی مواد مقداری غلظت گرفت کره را به آن اضافه نمایید و همچنان به هم زدن ادامه دهید تا ته نگیرد. در انتهای این مرحله و قبل از این که مواد به غلظت کافی برسد، گلاب را به آن اضافه نمایید تا بوی گلاب حفظ شود. تا جایی مایه دسر را به هم بزنید که باسلوق به غلظت کافی برسد به طوری که رد لیسک یا چنگال روی آن باقی بماند. دقت کنید در این مرحله حتما حرارت پایین باشد و دائما مواد را به هم بزنید تا ته نگیرد و گلوله گلوله نشود.
  4. مرحله چهارم
    برای پهن کردن مواد باسلوق دیس یا ظرف مناسبی را انتخاب نمایید، چرب نمایید و روی آن سلفون یا نایلون پهن نمایید و مواد را روی آن بریزید و سطح آن را صاف و یک دست نمایید. بعد از این که دسر در دمای محیط خنک شد، آن را به مدت حدود 2 تا 4 ساعت درون یخچال قرار دهید تا بسته و سفت شود.
  5. مرحله ی پنجم
    پس از این که باسلوق ها آماده شد آن را از یخچال خارج نمایید و با چاقو برش های یک اندازه و یک دست به شکل مربع یا لوزی از آن جدا نمایید
    پودر نارگیل را در کاسه یا ظرف گودی بریزید و باسلوق های برش زده را درون پودر نارگیل خشک بغلطانید و آن را درون ظرف سرو مورد نظر بریزید.

نکات طلایی برای آماده سازی و تزئین باسلوق

• برای تزیین روی باسلوق ها به جای پودر نارگیل می‌توانید از پودر قند و پودر نشاسته ذرت نیز استفاده نمایید.
• در حین پخت باسلوق ژله ای دقت شود مواد بیش از حد غلیظ و سفت نشود، در حدی که وقتی چنگال را روی آن می‌کشید خط بی‌‌افتد کافی است.
• در صورت تمایل می‌توانید باسلوق ها را در ظروف تک نفره یا سیلیکونی بریزید و یا با دست گرد نمایید و برای تزئین روی آن از گردو استفاده نمایید.
• بعد از قرار دادن مایه باسلوق روی حرارت مرتبا آن را به هم بزنید تا نشاسته ته نگیرید و گلوله گلوله نشود.
• در صورتی که می‌خواهید باسلوق چند رنگ تهیه نمایید می‌توانید مواد استفاده شده در این رسپی را نصف نموده و از دو رنگ پودر ژله استفاده نمایید و آن را به صورت جداگانه تهیه نمایید و یا اگر نمی‌خواهد از نصف دستور استفاده نمایید می‌توانید از کل دستور را به صورت جداگانه تهیه نمایید.

خرید انواع مواد اولیه قنادی از تولیدکننده و با نازل ترین قیمت

مجموعه رویسا با نیم قرن سابقه درخشان در حوزه صنعت غذایی کشور، با استفاده از ماشین آلات مدرن و به روز دنیا و تجهیزات تولیدی و آزمایشگاهی به همراه استفاده از نیروی جوان و مهندسین متخصص در حوزه صنایع غذایی و شیمی در فضایی دانش بنیان و تحقیقاتی، با کیفیت ترین و اعلاء ترین محصولات را به صورت خالص و طبیعی در بسته بندی های مختلف با توجه به نیاز بازار عرضه می‌نماید. مشتریان عزیز می‌توانید برای مشاهده، بررسی انواع محصولات این مجموعه در وزن های دلخواه از بسته بندی های کوچک کم حجم تا بسته بندی های بزرگ و پرحجم (فله) به فروشگاه اینترنتی رویسا مراجعه نمایید.
خاطر نشان می نماییم که رویسا تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا با حذف واسطه ها، ارسال سریع در کمترین زمان ممکن، قیمت مناسب، حداکثر کیفیت، بسته بندی مناسب، ضمانت بازگشت کالا، پشتیبانی و مشاوره فعال و … بهترین خدمات را به مشتریان عزیز ارائه نماید.
این محصولات به صورت های مختلف از جمله پست، باربری و سایر راه های ارتباطی در کوتاه ترین زمان ممکن قابل حمل به سراسر کشور می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *