فواید کازئین در بدنسازی

مکمل کازئین از چربی سوزی تا نحوه مصرف

کازئین یک مکمل پروتئینی است که به طور طبیعی در شیر و مشتقات آن یافت می‌شود یعنی دقیقا همان چیزی که به شیر رنگ می‌دهد. پروتئین شیر از دو بخش اصلی کازئین و پروتئین آب پنیر که به آن پروتئین وی گفته می‌شود تشکیل شده است. در صنعت این پروتئین ها را از شیر جدا می‌کنند و هر کدام برای مصارف خاص به خود استفاده می‌‎شود. برای تهیه کازئین شیر گاو بدون چربی را با پنیر مایه به عمل می‌آورند و بعد کازئین شیر ته نشین می‌شود و آب موجود در کازئین گرفته می‌شود سپس آن را خشک می‌کنند و کازئین به رنگ مایل به سفید در می‌آید. کازئین اسید های آمینه مورد نیاز را برای بدنسازان تامین می‌کند.

پروتئین کازئین چیست؟

پودر پروتئین کازئینی که این روزها اکثر ورزشکاران از آن استفاده می‌نمایند؛ در واقع همان پروتئین کازئین شیر است که طی فرآوری از شیر جداسازی می‌گردد و به صورت پودر در می‌آید. مکمل کازئین شامل طیف وسیعی از آمینواسیدها می‌باشد که مصرف در زمان های ورزش به ریکاوری بیشتر و جلوگیری از تحلیل عضلات کمک می‌نماید و موجب تقویت عضلات نیز می‌گردد.

فواید پروتئین کازئین

کازئین یکی از دو پروتئین اصلی موجود در شیر است که معمولا از فرآوری شیر تازه به دست می‌آید. مصرف کازئین قبل از خواب به تامین پروتئین مورد نیاز عضلات کمک می‌کند و مصرف کازئین در رژیم غذایی نیز در بهبود و ترمیم عضلات، عضله سازی، افزایش انرژی، کاهش گرسنگی و کاهش وزن نیز موثر است.

  1. کازئین به دلیل طولانی بودن فرآیند هضم و جذبی که دارد به مراتب انرژی طولانی و پایداری را به عضلات می‌رساند.
  2. پروتئین کازئین با تامین آمینواسیدهای ضروری نقش مهمی در ساخت، نگهداری و افزایش حجم عضلات دارد.
  3. مکمل کازئین از منابع قوی کلسیم و فسفر است که به حفظ استحکام استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان در سنین بالاتر کمک می‌نماید.
  4. کازئین به دلیل پروتئین بالایی که دارد موجب احساس سیری بیشتر می‌گردد و با جلوگیری از ریزه خواری ها به فرآیند لاغری و کاهش وزن سرعت می‌بخشد.

تفاوت پروتئین کازئین با پروتئین آب پنیر چیست؟

پروتئین آب پنیر بدنسازی دارای 9 آمینواسید ضروری می‌باشد و از منابع پروتئینی کامل در بدنسازی به حساب می‌آید. با این که مکمل کازئین و آب پنیر بدنسازی هر دو از پروتئین های لبنی می‌باشند که از شیر به دست می‌آیند اما تفاوت های آشکاری بین این دو منابع پروتئینی وجود دارد.
کازئین یک پروتئین دیر هضم است که به کندی وارد جریان خون آزاد می‌شود، در نتیجه ذخایر پایدارتری از آمینو اسیدها را به دنبال خواهد داشت. چنین پروتئینی از تجزیه و از دست رفتن عضلات جلوگیری می‌نماید. اما در مقابل پروتئین آب پنیر قرار دارد که هضم سریع و آسانی دارد و به سرعت جذب عضلات می‌گردد و با افزایش آمینواسیدها موجب تحریک سنتز پروتئین عضلانی و رشد عضلات می‌گردد.

اسید آمینه های ضروری در کازئین

هر دو مدل پروتئین شیر یعنی کازئین و پروتئین وی از لحاظ اسید آمینه های ضروری مورد نیاز بدن غنی می‌باشند اما در کازئین مقدار اسید آمینه های ضروری هیستیدین، متیونین و پرولین نسبت به پودر پروتئین آب پنیر بیشتر بوده در صورتیکه میزان اسید آمینه های ضروری لوسین، ایزولوسین و فنیل آلانین در پروتئین وی نسبت به کازئین بیشتر است.

خرید و اطلاع از قیمت کازئین

چه زمانی کازئین را مصرف نماییم؟

• مصرف کازئین قبل از خواب

هضم کازئین در معده 5 تا 7 ساعت به طول می‌انجامد؛ به همین دلیل کازئین پروتئینی دیر هضم است و بهترین زمان مصرف کازئین نیز 30 دقیقه قبل از خواب شبانه است. مصرف پروتئین کازئین در این زمان به دلیل جذب کندی که دارد مفید می‌باشد، سطح انرژی پایداری را به عضلات ارائه می‌دهد و همینطور از استهلاک و تحلیل عضلات جلوگیری می‌کند.

• کازئین پس از تمرینات ورزشی بلند مدت

مصرف کازئین یکی از بهترین روش های بهبود سنتز پروتئین و جلوگیری از کاتابولیسم عضلانی می‌باشد. پس از انجام تمرینات ورزشی طولانی مدت و خسته کننده مصرف کازئین به عنوان یک منبع پروتئینی به جلوگیری از خستگی و تحلیل عضلات کمک می‌کند و برای بازسازی عضلات هم مفید می‌باشد. مصرف کازئین به همراه پروتئین وی یک ترکیب عالی و مفید برای قبل از تمرین می‌باشد.

شما می‌توانید انواع مکمل بدنسازی همانند پروتئین کازئین، مکمل تغلیظ شده شیر و آب پنیر بدنسازی اصل را در اوزان دلخواه از بسته بندی های کوچک کم حجم تا بسته بندی های بزرگ و پرحجم (فله) از طریق فروشگاه اینترنتی رویسا سفارش دهید.
خاطر نشان می نماییم که رویسا تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا با حذف واسطه ها، ارسال سریع در کمترین زمان ممکن، قیمت مناسب، حداکثر کیفیت، بسته بندی مناسب، ضمانت بازگشت کالا، پشتیبانی و مشاوره فعال و … بهترین خدمات را به مشتریان عزیز ارائه نماید.
این محصولات به صورت های مختلف از جمله پست، باربری و سایر راه های ارتباطی در کوتاه ترین زمان ممکن قابل حمل به سراسر کشور می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *