دستور پخت سوپ خوشمزه با آرد برنج

از آنجایی که برای تهیه آرد برنج، دانه های برنج بعد از پوست گیری آسیاب میشوند و آرد برنج حاوی همه موادی میباشد که در برنج وجود دارد، بنابراین استفاده از آن در غذاهای مختلف باعث بالا بردن ارزش غذایی آن غذای مورد نظر میشود. بر خلاف عادت معمول اکثر خانم های خانه دار که برای پخت برنج آن را آبکش نموده و قسمت اصلی مواد با ارزش را از آن جدا میکنند، اما در تهیه غذاهایی که با آرد برنج پخته میشود چون هیچ موادی از آن جداسازی نمیشود بنابراین بسیار با ارزش تر از برنج پخته شده که به اصطلاح به آن پلو گفته میشود میباشد. یکی از غذاهای پرطرفدار اکثر افراد سوپ میباشد و در این صفحه روش تهیه سوپ آرد برنج را برای شما به اشتراک میگذاریم.

خرید آرد برنج

مواد لازم برای تهیه سوپ آرد برنج

مرغ یا گوشتدو تکه
پیازیک عدد متوسط
آرد برنج چهار قاشق غذاخوری
خامهسه قاشق غذاخوری
شیریک لیوان
کرهدو قاشق غذاخوری
هویجیک عدد متوسط
جعفری خرد شدهبه مقدار لازم

مرحله اول؛ پخت گوشت یا مرغ

ابتدا پیاز ها را پوست گرفته و رنده میکنید و با کره تفت میدهید. بعد از آن مرغ یا گوشت که بسته به ذائقه میتواند قسمت استخوان دار یا بدون استخوان باشد را به پیاز افزوده، نمک و ادویه دلخواه و هویج را که از قبل به اندازه مورد نظر درآورده اید به آن اضافه میکنید. بعد از آن مقداری آب روی آن ریخته و میگذارید تا کاملا بپزد. بعد از پخت تکه های گوشت یا مرغ را از آب آن جدا نموده و در صورت تمایل خلال کرده و در مراحل بعدی به سوپ اضافه میکنید.

مرحله دوم؛ افزودن آرد برنج

بعد از پخت مواد مرحله اول، میگذارید تا کاملا از حرارت افتاده و سرد شود و سپس آرد برنج را به آن اضافه کرده و هم میزنید تا کاملا مخلوط شود. بعد از آن روی حرارت قرار میدهید و در طی مدتی که در حال پختن است هر از چند گاهی بهم میزنید تا ته نگرفته و از قابلمه سر ریز نشود و میگذارید تا آرد برنج خوب وا شود. دقت کنید که آب مرغ یا گوشت به اندازه ای باشد که سوپ شل نشود و جا برای افزودن شیر نیز داشته باشد.

مرحله سوم: افزودن شیر، خامه و گوشت خلال شده

در این مرحله شیر را به بقیه مواد افزوده و خوب به هم میزنید تا کاملا مخلوط شود و بعد از مدتی که شیر کاملا به خورد سوپ رفت، گوشت یا مرغ خلال شده را که اگر مورد پسند ذائقه تان میباشد به بقیه مواد اضافه میکنید. سپس خامه را افزوده و هم میزنید تا خامه نیز کاملا مخلوط شود و سوپ جا بیفتد.  در این مرحله سوپ آماده شده است و از روی حرارت برداشته و درب آن را میگذارید تا کامل جا بیفتد. بعد از حدود یک ربع میتوانید سوپ آرد برنج را در ظرف مورد نظر کشیده و با جعفری خرد شده تزئین نمایید.

نکات طلایی برای تهیه سوپ با آرد برنج

  • دقت شود در سوپ هایی که در تهیه آن از شیر استفاده میشود نباید هیچ گونه مواد ترش و اسیدی مانند آبلیمو، آبقوره و … در همه مراحل پخت اضافه شود زیرا باعث بریدن و لخته شدن شیر میشود و دانه های سفید رنگ تشکیل میشود که ظاهر سوپ را ناخوشایند میکند.
  • در هنگام افزودن آرد برنج آب مرغ یا آب گوشت کاملا سرد شده باشند در غیر این صورت آرد بعد از افزودن گلوله میشود.
  • بعد از افزودن آرد برنج باید درب قابلمه گرفته و  به هم بزنید تا مواد از قابلمه سر ریز نشود.

مجموعه رویسا تولید کننده بسیاری از مواد اولیه پودری و ادویه جات مورد نیاز آشپزی میباشد. از جمله این مواد آرد برنج ممتاز، آرد برنج مخصوص فرنی میباشد که می توانید برای خرید آن به سایت رویسا مراجعه کنید. رویسا گلچینی از بهترین هاست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *