پودر مرنگ چیست و چه کاربردهایی دارد؟

شاید خیلی از افراد این موضوع را نمی‌دانند که پودر مرنگ در واقع همان پودر سفیده تخم مرغ است که به دلیل استفاده از سفیده تخم مرغ در تهیه شیرینی مرنگ به این اسم نامگذاری شده است. پودر مرنگ یکی از جایگزین های مناسب برای سفیده تخم مرغ است. در روش های سنتی از سفیده تخم مرغ برای پخت شیرینی مرنگ استفاده می‌کنند اما امروزه برای پخت آسان این شیرینی از پودر مرنگ که ترکیب پودر سفیده تخم مرغ و پودر قند است را به کار می‌برند. این شیرینی سبک و خوشمزه در رنگ های مختلف تهیه می‌شود و می‌توانید برای مناسبت های مختلف آن را تهیه کنید و به عنوان هدیه برای دوستان و عزیزان خود به همراه ببرید.

مرنگ، شیرینی پادشاهان

ریشه مرنگ به قرن هجدهم و شهر مرینگن (meiringen) در سوئیس باز می‌گردد و نام مرنگ نیز از این شهر گرفته شده است. درست زمانی که قناد ایتالیایی به نام گاسپارینی آن را برای به دست آوردن قلب پرنسس ماریا نامزد پادشاه لوئیس پانزدهم آماده کرد. اما فرضیه های زیادی درباره تاریخچه این شیرینی اسرارآمیز وجود دارد. مرنگ در مدت زمان کمی در سراسر اروپا معروف شد تا جایی که در آن زمان ها قلب ملکه و پادشاهان را تسخیر کرد.

موارد مصرف پودر مرنگ

از پودر سفیده تخم مرغ علاوه بر تهیه شیرینی مرنگ در تزئین کیک و خصوصا شیرینی کوکی استفاده فراوان می‌شود. در تهیه کرم رویال که به آن رویال آیسینگ هم گفته میشود و برای تزئین کوکی می‌باشد کاربرد زیادی دارد. استفاده از پودر مرنگ برای کرم رویال به دلیل اینکه خام مصرف می‌شود مزیت مهمی می‌باشد زیرا پودر سفیده تخم مرغ یا پودر مرنگ را در مراحل تولید آن پاستوریزه می‌کنند. همچنین پودر مرنگ  را می‌توان برای تهیه گاناش شکلاتی نیز استفاده نمود. در تهیه انواع دسر و کیک هایی نظیر چیز کیک و کیک بستنی، بستنی زمستانی، در تهیه شیرینی نارگیلی، گردویی و شیرینی هایی که با مغز آجیل کار شده است نیز کاربرد دارد که وجود آن در کنار سایر لوازم قنادی خالی از لطف نمی‌باشد.

برای آنهایی که در سلامتی خود به جزئیات اهمیت می‌دهند.

کتابچه الکترونیکی رویسا از به روزترین تحقیقات و مقالات علمی معتبر تهیه شده است. ما در این کتاب قصد داریم محتوای جامعی از محصولات پرورش اندام، مکمل‌ها و تغذیه سالم، در اختیار مخاطبان ویژه و مشتاقی که به دنبال روش‌های علمی و محصولات باکیفیت هستند، قرار دهیم.

دانلود رایگان

طرز استفاده از پودر مرنگ

برای استفاده از پودر مرنگ کافیست تا مقداری از آن را با حجم کمی آب مخلوط نموده و با دور تند هم زن به هم بزنید. برای کاربرد مختلف آن غلظت های مختلف از پودر مرنگ و آب تهیه می‌شود که در این صورت با میزان آبی که با پودر سفیده تخم مرغ مخلوط می‌شود غلظت مورد نظر برای آن تعیین میگردد. مثلا کرم رویال آیسینگ باید نسبت به کرمی که برای شیرینی مرنگ تهیه میشود روان تر بوده و با درصد بیشتری از آب مخلوط شود. همچنین استفاده از انواع رنگ ها و سر ماسوره های مختلف در پودر مرنگ نیز کاملا سلیقه ای و خلاقانه می‌باشد.

مزایای استفاده از پودر مرنگ یا پودر سفیده تخم مرغ

پودر سفیده تخم مرغ در مراحل مختلف تولید با روش های اولترافیلتراسیون تغلیظ شده و سپس تحت فرآیند تخمیر قرار می‌گیرد که این امر بر ماندگاری آن بعد از تهیه اثر گذاشته و تاریخ انقضا آن را افزایش می‌دهد و همچنین در ادامه تولید تحت فرآیند پاستوریزاسیون نیز قرار می‌گیرد که بار میکروبی آن را کاهش داده و موجب حداکثر ماندگاری آن میشود و میتوان آن را بدون نگرانی در مواردی که حرارت نمی‌بیند استفاده نمود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد پودر سفیده تخم مرغ به این صفحه مراجعه نمایید.

مجموعه رویسا با نیم قرن سابقه درخشان در حوزه صنعت غذایی کشور، با استفاده از ماشین آلات مدرن و به روز دنیا و تجهیزات تولیدی و آزمایشگاهی به همراه استفاده از نیروی جوان و مهندسین متخصص در حوزه صنایع غذایی و شیمی در فضایی دانش بنیان و تحقیقاتی، با کیفیت ترین و اعلاء ترین محصولات را به صورت خالص و طبیعی در بسته بندی های مختلف با توجه به نیاز بازار عرضه می‌نماید. مشتریان عزیز می‌توانید برای مشاهده، بررسی انواع محصولات این مجموعه در وزن های دلخواه از بسته بندی های کوچک کم حجم تا بسته بندی های بزرگ و پرحجم (فله) به فروشگاه اینترنتی رویسا مراجعه نمایید.
خاطر نشان می نماییم که رویسا تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا با حذف واسطه ها، ارسال سریع در کمترین زمان ممکن، قیمت مناسب، حداکثر کیفیت، بسته بندی مناسب، ضمانت بازگشت کالا، پشتیبانی و مشاوره فعال و … بهترین خدمات را به مشتریان عزیز ارائه نماید.
این محصولات به صورت های مختلف از جمله پست، باربری و سایر راه های ارتباطی در کوتاه ترین زمان ممکن قابل حمل به سراسر کشور می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *