کباب تابه ای با آرد برنج

کباب تابه ای از جمله غذاهای پر طرفداریست که پایه اصلی آن را گوشت چرخ کرده تشکیل می­دهد و برای انسجام و شکل گیری بهتر آن در هنگام پخت می­توان از مواردی مانند آرد برنج، آرد نخود چی، آرد سوخاری و …در خمیر آن استفاده کرد . در این صفحه دستور تهیه آن را با آرد برنج آموزش می­دهیم.

مواد لازم جهت تهیه کباب تابه ای با آرد برنج:

آرد برنج100 گرم
گوشت چرخ کرده350 گرم
تخم مرغ2عدد
پیازیک عدد
ادویه جات(پودر سیر، پودر کاری، پودر فلفل سیاه، پودر فلفل قرمز، زردچوبه)به میزان دلخواه
نمکبه مقدار لازم
بکینگ پودریک قاشق چای خوری
روغنبه میزان لازم برای سرخ کردن

مواد لازم جهت تهیه سس کباب تابه ای:

رب گوجه فرنگی2قاشق غذاخوری
آببه میزان لازم

طرز تهیه کباب تابه ای با آرد برنج:

مرحله اول

ابتدا پیاز را پوست کنده و رنده می­کنید، سپس آب آن را می­گیرید و در ظرفی که گوشت چرخ کرده را درون آن گذاشته اید، اضافه می­کنید. مابقی مواد شامل آرد برنج، تخم مرغ، ادویه جات، نمک و بکینگ پودر را به آنها بیافزایید. بعد از آن تمامی مواد را با دست ورز می­دهید تا کاملا به خورد هم برود. حدود 15 دقیقه عمل ورز دادن را ادامه می­­دهید. خمیر بدست آمده را حدود نیم تا یک ساعت در یخچال گذاشته و به آن استراحت می­دهید. بعد از آن خمیر را از یخچال خارج نموده و تابه ای را روی حرارت قرار می­دهید و بعد از داغ شدن تابه درون آن مقداری روغن سرخ کردنی می­ریزید. از خمیر چانه هایی به اندازه دلخواه برداشته، شکل می­دهید و درون روغن داغ شده می­اندازید. بعد از سرخ شدن یک طرف برگردانده و طرف دیگر را نیز سرخ می­کنید و سپس از روغن خارج می­نمایید.

مرحله دوم

برای تهیه سس این کباب تابه ای، ظرفی را روی حرارت گذاشته مقداری روغن درون آن می­ریزید و سپس رب را به آن اضافه می­نمایید و درون روغن تفت می­دهید. بعد از آن آب را به رب اضافه نموده و کمی هم بزنید تا آب و رب کاملا با هم مخلوط شوند. سپس کتلت های آماده شده در مرحله اول را درون ظرف حاوی سس می­چینید و می­گذارید تا یک ساعت روی حرارت کاملا پخته شود. آب سس باید به اندازه ای باشد که روی کتلت را بپوشاند و بعد از یک ساعت از زمان پخت نسوزد و مقداری باقی بماند.

نکته:

این نوع کباب تابه ای به دلیل به کار بردن آرد برنج در ترکیب آن بسیار لذیذ بوده و در عین حال یک غذای حجیم و سیر کننده ای می­باشد زیرا آرد برنج بعد از پخت حجمش بیشتر شده و بافت آن را نرم تر می­کند.

مجموعه رویسا تولید کننده بسیاری از مواد اولیه پودری و ادویه جات مورد نیاز آشپزی میباشد. از جمله این مواد آرد برنج ممتاز، آرد برنج مخصوص فرنی میباشد که می توانید برای خرید آن به سایت رویسا مراجعه کنید. همچنین میتوانید انواع ادویه جات با کیفیت نظیر پودر زردچوبه، پودر فلفل سیاه، پودر فلفل قرمز، پودر سیر و ادویه کاری با کیفیت را از روبسا تهیه نمایید. رویسا گلچینی از بهترین هاست. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *