کیک اسفنجی با آرد برنج

استفاده از آرد برنج به دلیل عطر و بوی خاص به خود در هنگام طبخ و همچنین ارزش تغذیه ای بالای آن مورد محبوبیت بسیار قرار گرفته است و همینطور محدود بودن بعضی از افراد در استفاده از آرد گندم مانند افراد سلیاکی و حساس به گلوتن دلیل آن شده تا رسپی تهیه غذاهایی نظیر کیک برنجی طرفداران خاص به خود را داشته باشد. در این صفحه دستور پخت کیک با آرد برنج با بافت کاملا اسفنجی و منسجم آموزش داده شده که بر خلاف رسپی بسیاری از کیک ها با آرد برنج که بافت ترد و در عین حال شکننده ای دارند می‌­باشد. بافت این کیک در عین چسبندگی بسیار نرم و لطیف است و حتی از آن می­‌توان برای خامه کشی نیز استفاده نمود.

خرید آرد برنج مخصوص بدون گلوتن

مواد لازم برای تهیه کیک برنجی اسفنجی

زرده تخم مرغ5 عدد
سفیده تخم مرغ5 عدد
آرد برنج3/4 پیمانه
شکرنصف پیمانه
شیر1/4 پیمانه
روغن1/4 پیمانه
آبلیمویک قاشق چای خوری
وانیلیک قاشق چای خوری
بیکینگ پودریک قاشق چای خوری سرخالی

طرز تهیه کیک برنجی اسفنجی

مرحله اول

فر را بر روی دمای 180 درجه تنظیم کنید. تمامی مواد لازم را از یخچال بیرون آورده و در دمای محیط قرار دهید. همانطور که در لیست مواد لازم آمده است زرده و سفیده های تخم مرغ را از هم جدا کنید. در ظرفی که ترجیحا کاسه استیل است سفیده ها را با دور تند هم زن شروع به هم زدن کنید و بعد از حدود یک دقیقه از هم زدن آبلیمو و شکر را به صورت کم کم و طی سه مرحله اضافه نموده و همچنان با هم زن برقی به هم بزنید تا کرم سفید رنگ تشکیل شود که به راحتی از ظرف جدا نمی‌شود و فعلا آن را کنار بگذارید.

مرحله دوم

تمامی مراحل از این به بعد بدون نیاز به همزن برقی می‌باشد. در ظرف دیگری زرده تخم مرغ را ریخته و شیر را به آن اضافه کنید و بعد از کمی هم زدن با هم زن دستی، روغن را نیز روی آن بریزید و دوباره با هم زن دستی هم بزنید تا جایی که مواد با هم کاملا مخلوط شوند، کافیست و سپس وانیل را نیز اضافه نموده و با آنها مخلوط کنید. در ادامه آرد برنج را با بیکینگ پودر به صورت جداگانه مخلوط نموده و بعد از آن مخلوط آرد برنج و بیکینگ پودر، را طی دو مرحله به مخلوط زرده تخم مرغ، شیر، روغن و وانیل افزوده و به هم بزنید که خمیر زرد رنگی حاصل می‌شود.

مرحله سوم

به خمیر بدست آمده از مرحله دوم، طی دو مرحله دو قاشق از کرم مرحله اول را افزوده و به هم بزنید (نباید خیلی هم زده شوند و تا جایی که یکدست شوند کافیست) سپس این مواد را به بقیه کرم سفید رنگ اضافه نموده و با لیسک به هم بزنید تا مخلوط شوند. مواد کیک اسفنجی آماده شده است. شما می‌توانید آنرا در قالب دلخواهتان یا ترجیحا قالب های بدون شیفون ساده(قالب موج) بریزید و یک خلال چوبی را در خمیر بچرخانید و دو تا سه مرتبه قالب را روی سطح کار آرام بکوبید تا هوای اضافی از درون آن خارج شود. در فری که در دمای 180 درجه تنظیم نموده اید به مدت 25 تا 30 دقیقه قرار دهید که البته بسته به فر شما این زمان و دما متغیر است.

مجموعه رویسا تولید کننده بسیاری از مواد اولیه پودری و آردیجات مورد نیاز شیرینی پزی و کیک پزی می‌باشد. از جمله این مواد آرد برنج ممتاز، آرد برنج مخصوص فرنی از با کیفیت ترین مواد اولیه ایرانی می‌باشد که می‌توانید برای خرید آن به سایت رویسا مراجعه کنید. همچنین می‌توانید انواع قالب های کیک، بیکینگ پودر، وانیل، ست پیمانه قنادی، ست چاقو کیک، ست قیف و ماسوره، ماسوره سه بعدی با کیفیت را از روبسا تهیه نمایید. رویسا گلچینی از بهترین هاست. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *