پیتزا با پودر نیمه آماده سیر و آویشن

پیتزا یک غذای بین المللی و از مشهورترین غذاهای دنیاست که در ایران نیز طرفداران بسیاری دارد. کلمه پیتزا به زبان ایتالیایی به معنی خوراک همه چیز در هم است. برای درست کردن یک پیتزا خانگی خوشمزه و پر طرفدار ابتدا باید به سراغ آماده سازی نان پیتزا بروید. برای آماده کردن خمیر پیتزا در این دستور تهیه از آرد نیمه آماده پیتزا سیر و آویشن استفاده شده است که برای تهیه آن شما تنها به آب ولرم، روغن و آرد نیمه آماده سیر و آویشن احتیاج دارید. برای عمل آوری خمیر پیتزا باید آن را به مدت حدود 90 دقیقه یا تا زمانی که خمیر پف کرده و حجم آن دو برابر شود در جای نسبتا گرم با دمای حدود 30 درجه  قرار دهید. در حین به عمل آمدن خمیر شما می‌توانید به سراغ تهیه سس پیتزا بروید. تهیه سس پیتزا موجب دو چندان شدن عطر و طعم پیتزا می‌شود پس به شدت پیشنهاد می‌شود این دستور تهیه پیتزا قارچ و گوشت با سس مخصوص را امتحان کنید.

مواد لازم برای تهیه خمیر با آرد نیمه آماده سیر و آویشن

آرد نیمه آماده پیتزا سیر و آویشن500 گرم
روغن مایع4 قاشق غذا خوری
آب ولرم1 و 1/2 لیوان

طرز تهیه خمیر پیتزا

500 گرم از پودر نیمه آماده پیتزا را در کاسه مناسبی بریزید. آب را کم کم و در چند مرحله به آرد نیمه آماده سیر و آویشن اضافه کنید و به هم بزنید؛ سپس روغن مایع را به خمیر اضافه کنید و به هم بزنید. اگر مقدار آب کم بود می‌توانید مقدار بیشتری آب به آن اضافه کنید؛ تا جایی که خمیر بافت منسجمی بگیرد و به دست نچسبد. خمیر را به مدت حدود 10 دقیقه با دست ورز دهید تا خمیری با بافت نرم و یک دست حاصل شود. در این مرحله خمیر را در ظرفی که از قبل چرب کرده اید قرار دهید. روی ظرف را با حوله یا پارچه نم دار بپوشانید و به مدت 90 دقیقه یا تا زمانی که حجم خمیر دو برابر شود؛ در محیط استراحت دهید تا خمیر پف کرده یا اصطلاحا عمل بیاید.

مواد لازم برای آماده سازی سس پیتزا گوشت و قارچ

گوجه فرنگی1 کیلوگرم یا 7 عدد متوسط
روغن مایع یا روغن زیتون3 قاشق غذا خوری
آب جوش1/2 یا نصف لیوان
سس کچاپ1 قاشق غذا خوری
پودر آویشن1/2 قاشق چای خوری
پودر سیر1 قاشق چای خوری
پودر فلفل قرمز1/5 قاشق چای خوری
پاپریکا1/2 قاشق چای خوری
پودر فلفل سیاهبه میزان لازم
نمکبه میزان لازم

طرز تهیه سس پیتزا رستورانی

برای تهیه سس پیتزا ابتدا گوجه ها را بشویید و رنده نمایید. سپس گوجه های رنده شده را در تابه مناسبی بریزد و درب آن را گذاشته و روی حرارت قرار دهید تا گوجه ها پخته و آب آن تبخیر گردد. برای سریع تر پخته شدن گوجه ها می‌توانید میزان حرارت را افزایش دهید که البته هر از چند گاهی باید درب تابه را برداشته و به هم بزنید. بعد از بخارپز شدن و تبخیر آب گوجه ها، روغن مایع را به آن اضافه کرده و گوجه ها را با روغن تفت دهید. در مرحله بعدی ادویه جات شامل پودر سیر، پودر آویشن، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پاپریکا و نمک را به مواد اضافه کرده و با هم ترکیب کنید. بعد از مخلوط کردن ادویه ها حدود نصف لیوان آب به مواد سس اضافه کنید و به هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شوند. در این مرحله حدود یک قاشق غذا خوری سس کچاپ را به مواد افزوده و به هم بزنید. درب تابه را بگذارید و حدود 10 دقیقه زمان دهید تا مواد با حرارت کم جا افتاده و حاضر شود. در مرحله بعدی به سراغ تهیه مواد روی نان پیتزا می‌رویم.

مواد لازم برای تهیه پیتزا

پیاز2 عدد کوچک
گوشت چرخ کرده250 گرم
فلفل دلمه ای قرمز و سبز نگینی خورد شده1/4 از هر رنگ
قارچ ورقه ای خورد شده250 گرم
پنیر پیتزا350 گرم
پودر آویشن1/2 قاشق چای خوری
پودر سیر1 قاشق چای خوری
پودر فلفل سیاه1/2 قاشق چای خوری
پاپریکا1/2 قاشق چای خوری
نمک2 قاشق چای خوری
زردچوبهبه میزان لازم
روغن مایعبه میزان لازم
پودر فلفل قرمزمقداری

طرز تهیه مواد برای نان پیتزا سیر و آویشن

ابتدا پیازها را نگینی خرد کنید و در تابه مناسبی بریزید. تابه را روی حرارت قرار دهید و روغن مایع را به آن اضافه نمایید و به هم بزنید تا پیازها سبک و طلایی شود. پس از سرخ و طلایی شدن پیازها ادویه جات شامل آویشن، زردچوبه، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پاپریکا و پودر سیر را به مواد اضافه کنید و به هم بزنید. گوشت چرخ کرده را به مواد اضافه کنید؛ مواد را حدود 10 دقیقه روی حرارت تفت دهید تا گوشت به خوبی پخته شده و آب آن تبخیر گردد. سپس قارچ ورقه ای خرد شده را به مواد اضافه کنید و به هم بزنید. زمان اضافه کردن قارچ ها حرارت را افزایش دهید تا به سرعت آب قارچ تبخیر شود. در این مرحله نمک را به مواد اضافه کنید و به هم بزنید. بعد از این که ترکیب قارچ و گوشت به خوبی با هم تفت خورد، فلفل دلمه ای ها را به مواد اضافه کنید. مقداری از فلفل دلمه ای ها را برای تزیین روی پیتزا کنار بگذارید. حدود یک دقیقه بعد از اضافه کردن فلفل دلمه ای مواد را از روی حرارت بدارید. در این مرحله فر را روشن کرده و روی دمای 180 درجه تنظیم نمایید تا گرم شود. پف خمیر عمل آمده را بگیرید و آن را به مدت دو دقیقه با دست ورز دهید. اگر قالب شما نچسب بود نیازی به چرب کردن قالب نیست. خمیر را به صورت یکنواخت کف قالب پیتزا پهن کنید. سپس به وسیله چنگال سوراخ هایی ایجاد نمایید تا خمیر بعد از پخت زیادی پف نکند. سس پیتزا را که از قبل آماده کرده اید روی سطح خمیر پخش کنید. روی خمیر به میزان لازم پنیر پیتزا ریخته و مواد پیتزا را روی آن بریزید. در این مرحله با پشت قاشق مواد را به سطح خمیر فشار دهید تا لایه های خمیر پس از پخت از هم جدا نشود. روی لایه بعدی دوباره مواد پیتزا ریخته و روی آن یک لایه دیگر پنیر پیتزا بریزید. به آرامی با پشت قاشق مواد و به سطح خمیر فشار دهید تا مواد پیتزا منسجم شود. مقداری از فلفل دلمه ای را که برای تزیین کنار گذاشته بودید؛ روی پیتزا بریزید و آن را به مدت 15 الی 20 دقیقه در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد یا 360 درجه فارنهایت قرار دهید تا روی پیتزا برشته و سطح آن طلایی شود.

نکات تهیه پیتزا

  • مقدار ادویه جات به کار برده در این پیتزا کاملا سلیقه ای بوده و به دلخواه و با توجه به ذائقه خود می‌توانید مقدار آن را کم و زیاد نمایید.
  • میزان دمای مورد نیاز پخت پیتزا برای فرهای برقی، فرهای صنعتی یا آون توستر و سولاردام می‌تواند بین 160 تا 170 درجه سانتی گراد تنظیم گردد. زیرا این فرها دارای فن کانوکشن بوده که علاوه بر حرارت بیشتر گرما را به صورت یکنواخت به همه جای فر انتقال می‌دهند.
  • شما می‌توانید در تهیه خمیر این پیتزا به جای آرد سیر و آویشن از آرد پیتزا و پیراشکی نیز استفاده نمایید.

مجموعه رویسا با نیم قرن سابقه درخشان در حوزه صنعت غذایی کشور، تولید کننده انواع آرد ها، ادویه جات، پودر و مواد گرانولی است. شما می‌توانید پودرهای نیمه آماده خمیر پیتزا و پیراشکی و آرد پیتزا سیر و آویشن و انواع ادویه جات از جمله پودر زردچوبه، پودر سیر، پودر فلفل سیاه، پودر آویشن، پایریکا و پودر فلفل قرمز با کیفیت و اعلاء را از رویسا تهیه نمایید. همچنین رویسا علاوه بر مواد اولیه قنادی دارای فروشگاه لوازم قنادی نیز می‌باشد که شما می‌توانید انواع ابزار و قالب های مورد نیاز قنادی از جمله قالب پیتزا با سایز های 25، 28 و 32 سانتی متری و همچنین پیتزا بر استیل بزرگ را از فروشگاه اینترنتی رویسا تهیه نمایید. رویسا گلچینی از بهترین هاست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *