آموزش تهیه شیرینی لگیمات ترد و خوشمزه عربی

شیرینی لگیمات یا لقیمات از شیرینی های سنتی و معروف کشورهای عربی است که اصالت ایرانی هم دارد و در شهرهای جنوبی ایران و به خصوص استان بوشهر محبوبیت بسیاری دارد. این شیرینی در ماه مبارک رمضان در کشورهای عربی از جمله امارات به عنوان دسر یا میان وعده سرو می‌شود و شباهت بسیاری به شیرینی بامیه دارد به همین علت گزینه ی مناسبی برای سرو در ماه مبارک رمضان است. در این آموزش از رویسا قصد داریم این میان وعده ی ترد و خوشمزه را با هم تهیه نماییم تا انتهای این مطلب با مجله رویسا همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه خمیر شیرینی لگیمات

آرد نول2 پیمانه
آب 1 پیمانه
خمیر مایه1 قاشق غذا خوری
شکر1 قاشق غذا خوری
روغن مایع1 قاشق غذا خوری
پودر نشاسته ی ذرت2 قاشق غذا خوری
شیرخشک 2 قاشق غذا خوری

مواد لازم برای تهیه شربت

شکر2 پیمانه
آب 1 پیمانه
جوهر لیمو1/5 قاشق چای خوری
زعفرانبه میزان لازم
وانیل 1/5 قاشق چای خوری

طرز تهیه شیرینی لگیمات یا لقیمات عربی

برای تهیه خمیر لگیمات ابتدا خمیرمایه و شکر را در ظرف مناسبی بریزید و آب را کم کم به آن اضافه نمایید و به هم بزنید. ترکیب یک و یک دوم از آرد گندم را به همراه پودر نشاسته ی ذرت و شیرخشک اسکیم روی مواد الک نماید و به هم بزنید. در این قسمت می‌تواند از دو روش برای پخت این شیرینی استفاده نمایید.

روش اول

در روش اول مابقی آرد را کم کم به مواد اضافه نمایید و ورز دهید تا جایی که خمیر جمع شده و بافت آن نرم و لطیف باشد و بعد روغن مایع را به مواد اضافه نمایید و با هم ترکیب نمایید. در مرحله ی بعدی روی محتوی خمیر را با سلفون بپوشانید و به مدت 45 دقیقه تا یک ساعت در جای گرم به آن استراحت دهید. ما در پخت این شیرینی از این روش استفاده کرده ایم و در ادامه این روش را به طور کامل شرح داده ایم اما شما از هر روشی که راحتید می‌توانید در پخت این شیرینی استفاده نمایید.

روش دوم

در روش دوم نیازی به افزودن مابقی آرد نیست و باید مانند روش اول روغن مایع را درون مواد بریزید. مایه لگیمات در این روش باید حالت کاملا چسبنده داشته باشد، اگر مواد خیلی رقیق بود مقدار کمی آرد نول به مواد اضافه نمایید. خمیر را در جای گرم به مدت 45 دقیقه تا یک ساعت استراحت دهید و پس از گذشت این زمان پف خمیر را بگیرید و مواد را با استفاده از قیف در روغن داغ سرخ کنید. قیف را فشار دهید تا به اندازه مدنظرمان مایه خمیر از قیف بیرون بیاید و با قیچی چرب آن را ببرید تا خمیر در روغن بیوفتد و سرخ شود. اگر تمایل داشتید از این روش استفاده نمایید یک و یک دوم پیمانه از آرد کافی است.
در این فاصله به سراغ تهیه شهد بروید:

مراحل تهیه شربت بار لقیمات

آب و شکر را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت اجاق گاز قرار دهید تا شهد به جوش آید، بعد از این که شهد به جوش آمد، زعفران، جوهر لیمو و وانیل را به آن اضافه نمایید و به مدت حداقل 10 دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید تا به قوام برسد.

برای آنهایی که در سلامتی خود به جزئیات اهمیت می‌دهند.

کتابچه الکترونیکی رویسا از به روزترین تحقیقات و مقالات علمی معتبر تهیه شده است. ما در این کتاب قصد داریم محتوای جامعی از محصولات پرورش اندام، مکمل‌ها و تغذیه سالم، در اختیار مخاطبان ویژه و مشتاقی که به دنبال روش‌های علمی و محصولات باکیفیت هستند، قرار دهیم.

دانلود رایگان

ادامه مراحل پخت شیرینی:

بعد از استراحت پف خمیر را بگیرید و در قابلمه ی کوچک یا ظرف گودی روغن مایع بریزید به طوری که روغن مایع در آن شناور باشد و روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن کاملا داغ شود. در ادامه خمیر ور آمده را به وسیله وردنه روی سطح کار پهن نمایید و با استفاده از ته لیوان یا کاتر برش بزنید و دور خمیر را جمع کرده و درز خمیر را کاملا بپوشانید و چانه های کوچک و به اندازه گردو از خمیر بگیرید و در روغن داغ سرخ نمایید. مواد بعدی را به همین ترتیب ادامه دهید تا جایی که ظرف جا داشته باشد می‌توانید این کار را تکرار نمایید و شعله را کم نمایید تا کاملا خمیر مغز پخت و طلایی شود. زمانی که لگیمات ها سرخ شد آن را از روغن خارج نمایید و درون توری فلزی بریزید یا در ظرفی دستمال کاغذی قرار دهید و شیرینی ها را روی آن بریزید تا روغن اضافی شان خارج گردد. در مرحله آخر مواد را درون شهدی قوام یافته و سرد شده که از قبل آماده کرده اید بغلطانید و اجاره دهید حدود 5 تا 10 درون شهد بماند و بعد خارج نمایید. در آخر می‌توانید شیرینی را با پودر پسته یا پرک گل محمدی و پودر نارگیل تزئین نمایید.

فوت و فن های مهم برای تهیه شیرینی لقیمات

• اگر از دستور بالا پیروی کنید لگیمات های شما بافت کاملا تردی می‌گیرد. در صورتی که تمایل داشتید لگیمات شما بافت نرمی داشته باشد می‌توانید نصف فنجان ماست به مواد اضافه نمایید.
• شیرینی ها را به مدت 5 تا 10 دقیقه درون شربت بار قرار دهید و پس از گذشت این زمان از شربت خارج نمایید و روی توری قرار دهید تا شربت اضافی خارج شود.
• نهایت کار می‌توانید شیرینی ها را با پودر پسته یا پودر نارگیل و پرک گل محمدی تزیین نمایید.
• برای ترد شدن بیشتر می‌‌توانید از حدود دو قاشق غذا خوری شیرخشک قنادی یا اسکیم استفاده نمایید یا آن را حذف نمایید.
• بهتر است در حین پخت شیرینی ها حرارت پایین باشد تا شیرینی ها کاملا مغز پخت شود و دائم شیرینی ها را به هم بزنید تا به طور یکنواخت پخته شود.
• برای شیرین کردن شیرینی ها می‌توانید به جای شهد از شیره انگور، نوتلا یا عسل استفاده نمایید.
• در حین پخت شیرینی ها را به طور مداوم زیر و رو نمایید تا به طور یکنواخت پخته و طلایی شود.
• برای راحتی کار می‌توانید خمیر را از شب قبل تهیه نمایید و در یخچال نگهداری کنید و حدود 30 الی 45 دقیقه قبل از سرخ کردن از یخچال خارج نمایید. و سپس در روغن داغ سرخ نمایید.

مجموعه رویسا با نیم قرن سابقه درخشان در حوزه صنعت غذایی کشور، با استفاده از ماشین آلات مدرن و به روز دنیا و تجهیزات تولیدی و آزمایشگاهی به همراه استفاده از نیروی جوان و مهندسین متخصص در حوزه صنایع غذایی و شیمی در فضایی دانش بنیان و تحقیقاتی، با کیفیت ترین و اعلاء ترین محصولات را به صورت خالص و طبیعی در بسته بندی های مختلف با توجه به نیاز بازار عرضه می‌نماید. مشتریان عزیز می‌توانید برای مشاهده، بررسی انواع محصولات این مجموعه در وزن های دلخواه از بسته بندی های کوچک کم حجم تا بسته بندی های بزرگ و پرحجم (فله) به فروشگاه اینترنتی رویسا مراجعه نمایید.
خاطر نشان می نماییم که رویسا تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا با حذف واسطه ها، ارسال سریع در کمترین زمان ممکن، قیمت مناسب، حداکثر کیفیت، بسته بندی مناسب، ضمانت بازگشت کالا، پشتیبانی و مشاوره فعال و … بهترین خدمات را به مشتریان عزیز ارائه نماید.
این محصولات به صورت های مختلف از جمله پست، باربری و سایر راه های ارتباطی در کوتاه ترین زمان ممکن قابل حمل به سراسر کشور می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *