دسر لطیفه جذاب و خوشمزه

دسر ها از جمله غذا های خوشمزه و پرطرفدار در سراسر دنیا می‌باشند که عمدتا با طعم های شیرین تهیه می‌شوند. فرمول و سبک درست کردن انواع دسر ها با هم متفاوت است. مواد اولیه بسیاری از آنها حاوی شیر، پودر ژلاتین، انواع نشاسته ها، انواع آرد ها و … می‌باشد. دسر ها را به عنوان پیش غذا و یا پس از غذا مورد مصرف قرار می‌دهند. متناسب هر فصل یا مناسبت خاص می‌توان دسر تهیه نمود؛ برخی به صورت گرم و یا بعضی دیگر به صورت سرد درست شده و سرو می‌گردند. در این صفحه آموزش تهیه دسر لطیفه از ساده ترین مواد اولیه ارائه شده است. این دسر جذاب و خوشمزه به دلیل وجود آرد گندم و شیر دارای بافت بسیار نرم و لطیفی می‌باشد که بسته به سلیقه خود می‌توانید آن را به شکل های مختلف فرم داده و تهیه نمایید. همچنین برای خوشمزه و جذاب تر شدن ترکیب آن نیز از خامه فرم گرفته در لا به لای آن یا به صورت رول با آن می‌توان استفاده نمود. با هم دستور تهیه و ویدئو دسر لطیفه را ببینیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این دسر را تهیه نموده و از آن لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه دسر لطیفه

شیریک کیلو
شکریک لیوان
آرد گندمیک لیوان سر پر
وانیلیک قاشق چایخوری
کره 50گرم
پودر نارگیل1/5 الی 2 لیوان
شکلات چیپسیبه دلخواه برای تزئین
ترافل رنگیبه دلخواه برای تزئین
پودر پستهبه دلخواه برای تزئین
خامه فرم گرفتهبه دلخواه

طرز تهیه دسر لطیفه

مرحله اول

ابتدا پودر نارگیل را روی سینی مورد نظر بپاشید تا همه سطح سینی را فرا گیرد. سپس درون ظرف مناسبی که قرار است روی حرارت قرار دهید آرد و شکر را ریخته و بعد شیر را آرام آرام به آن اضافه کنید و مدام با هم زن دستی به هم بزنید تا همه مواد کاملا با هم مخلوط شده و گلوله نشود.

مرحله دوم

مواد پودینگ را بر روی حرارت متوسط قرار داده و هم بزنید تا شروع به غلیظ شدن کند. مواد باید مدام به هم زده شود تا گلوله نشود و زمانی که به غلظت مناسب رسید حرارت را خاموش کنید.

مرحله سوم

در این مرحله وانیل و کره را به بقیه مواد اضافه نموده و به هم بزنید تا کره ذوب شده و کاملا به خورد هم بروند. در این مرحله زمانیکه هنوز مواد داغ هستند روی پودر نارگیل موجود در سینی بریزید. دقت نمایید که مواد باید داغ باشند. سپس مواد را به صورت یکنواخت در سینی پخش نموده و حدود 3 الی 4 ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شوند.

مرحله چهارم

بعد از اینکه مواد به مدت کافی درون یخچال ماند، آن را از یخچال بیرون آورده و به شکل های مختلف فرم دهید. می توانید با کاتر های کوکی آن را برش داده و سپس از خامه فرم گرفته روی آن ریخته و لایه بعدی را روی آن قرار دهید. همچنین می‌توانید تکه های باقی مانده را به اندازه مورد نظر برداشته و با دست ورز داده و گرد کنید و سپس در انتها در پودر نارگیل بغلطانید. در صورت تمایل بعد از اینکه سینی را از یخچال خارج نمودید یک لایه از خامه فرم گرفته را روی آن بمالید و پس از برش دادن به اندازه ای که می‌خواهید رول نمایید. فقط باید دقت کنید که هنگام رول شدن مواد دسر ترک نخورد. در ادامه بعد از فرم دادن به شکل مورد نظر با پودر پسته، ترافل رنگی و شکلات چیپسی تزئین نمایید.

فرم دادن خامه با پودر خامه به دلخواه برای تزئین دسر لطیفه:

مواد لازم برای تهیه خامه فرم گرفته از پودر خامه:

پودر خامه200گرم
پودر قند120گرم
وانیلنصف قاشق چای خوری
شیر/آبیک لیوان

طرز تهیه خامه فرم گرفته از پودر خامه:

همه مواد را در ظرف مورد نظر که ترجیحا کاسه استیل می‌باشد ریخته و کاسه را در ظرف دیگری که محتوی یخ است قرار دهید. سپس با هم زن برقی شروع به هم زدن مواد نمایید. در ابتدا غلظتی مانند ماست را مشاهده می‌کنید. با ادامه هم زدن خامه فرم گرفته تشکیل می‌شود. حدود 20 تا 25 دقیقه زمان لازم است تا خامه فرم گرفته بدست بیاید. هم زمان که خامه را به هم می‌زنید بهتر است تا کاسه آن را در کاسه محتوی یخ بچرخانید. بعد از آماده شدن خامه فرم گرفته آن را به مدت 3 الی 4 ساعت درون یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. بعد از آن خامه آماده شده است و شما می‌توانید از آن استفاده نمایید.

مجموعه رویسا با نیم قرن سابقه درخشان در حوزه صنعت غذایی کشور، تولید کننده انواع آرد ها، ادویه جات، پودر و مواد گرانولی است. شما می‌توانید انواع آردیجات و ادویه جات از جمله پودر قند و آرد قنادی با کیفیت را از رویسا تهیه نمایید. همچنین رویسا علاوه بر تولید دارای انواع مواد و ابزار اولیه مورد نیاز قنادی می‌باشد. شما می‌توانید وانیل، شکر، پودر نارگیل، پودر پسته، شکلات چیپسی، ترافل رنگی و پودر خامه، کاتر کوکی، کاتر کوکی 7 عددی، کاتر کوکی 10 عددی و … با کیفیت را از رویسا تهیه نمایید. رویسا گلچینی از بهترین‌ هاست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *