مربا توت فرنگی خانگی و مخصوص

به طور حتم میتوان گفت مربای توت فرنگی از پرطرفدارترین و خوشمزه ترین مرباهای دنیاست که برای وعده های صبحانه و عصرانه سرو می‌شود. شما می‌توانید مربای توت فرنگی را به همراه خامه یا کره با نان تست میل نمایید یا آن را لا به لای پنکیک بریزید. علاوه بر آن اگر می‌خواهید این مربا را به صورت مارمالاد برای فیلینگ کیک ها تهیه نمایید می‌توانید مربا را در حین پخت له نمایید و ژلاتین بن ماری شده را به آن بیافزایید. به ازای هر کیلوگرم توت فرنگی 900 تا یک کیلوگرم شکر با توجه به ذائقه شما لازم است در صورتی که میخواهید مقدار بیشتر یا کمتری مربای توت فرنگی داشته باشید می‌توانید این مقدار را ضرب یا تقسیم نمایید.

مواد لازم برای تهیه مربا توت فرنگی

توت فرنگی 1/5 کیلوگرم
شکر 1/5 کیلوگرم
جوهر لیمو 1/2 قاشق چای خوری
وانیل خرسی رویسا به میزان لازم

مراحل تهیه مربا توت فرنگی مجلسی

مرحله اول

برای تهیه مربا توت فرنگی خوشمزه ابتدا گلبرگ های توت فرنگی را جدا نمایید و توت فرنگی ها را بشویید و در آبکش بریزید. برای جلوگیری از کپک زدن و طعم بهتر مربا توت فرنگی، توت فرنگی ها را بعد از شست و شو روی دستمال تمیز و خشک قرار دهید تا آب اضافه به توت فرنگی نفوذ نکند و مزه توت فرنگی را از بین نبرد.

مرحله ی دوم

توت فرنگی ها را در کاسه یا قابلمه ی مناسبی بریزید و لا به لای توت فرنگی ها شکر بریزید و کاسه را به مدت 12 تا 16 ساعت در یخچال قرار دهید تا توت فرنگی ها آب بیندازد.

مرحله ی سوم

پس از گذشت این زمان کاسه حاوی شکر و توت فرنگی را از یخچال خارج نمایید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. بعد از به جوش آمدن مربا شعله را کم نمایید و زمان دهید تا مربای توت فرنگی به مدت 30 تا 45 دقیقه روی حرارت بپزد و به قوام برسد. در همین حین که مربا در حال جوشیدن است با استفاده از کفگیر یا صافی کف روی مربا را بگیرید تا در انتهای کار مربای شفاف و خوش رنگی داشته باشید.

مرحله ی چهارم

در مراحل آخر پخت می‌توانید از جوهر لیمو یا آب لیموی تازه برای جلوگیری از شکرک زدن مربا و همچنین وانیل یا انواع طعم دهنده ها مثل گلاب و هل برای عطر و طعم بهتر مربا استفاده نمایید که کاملا سلیقه ای است.

مرحله پنجم

مربا باید به قوام کامل برسد برای اطمینان از به قوام رسیدن مربا مقداری از شهد مربا را در آب سرد بریزید و در صورتی که شهد در آب سرد پخش و متلاشی نشد یعنی مربا به قوام رسیده است. یا به جای این روش می‌توانید مقداری از شهد مربا را در کاسه بریزید و در یخچال قرار دهید تا سرد شود و بعد از این که سرد شد بین دو انگشتتان قرار دهید در صورتی که شربت کشدار بود یعنی به قوام رسیده است.

خرید انواع محصولات با قیمت باور نکردنی از فروشگاه اینترنتی رویسا

نکات مهم برای جلوگیری از کپک زدن مربا توت فرنگی

• برای نگهداری مربای توت فرنگی در طولانی مدت و بیشتر از 6 ماه تا یکسال می‌توانید آن را در ظرف های مناسبی بریزید و در فریزر نگهداری نمایید.
• برای جلوگیری از کپک و شکرک زدن در درجه اول مربا باید به قوام کافی برسد و بعد از خنک شدن آن را درون ظرف های شیشه ای تمیز، خشک شده و درب دار بریزید و در جای خشک و خنک نگهداری نمایید.
• به یاد داشته باشید حتی برداشتن مربا از روی حرارت در حالی که هنوز مربا کاملا نپخته است و زیاد جوشیدن مربا نیز می‌تواند موجب کپک زدن مربا گردد.
• برای تهیه مربا توت فرنگی می‌توانید از توت فرنگی های ریز استفاده نمایید و در صورت استفاده از توت فرنگی های درشت بهتر است آن را به چند قسمت تقسیم نمایید.

بهترین راه حل برای شفاف و خوش رنگ شدن مربا توت فرنگی

برای جلوگیری از کدرشدن رنگ مربا و شفاف و خوش رنگ شدن آن بعد از به جوش آمدن مربا دائما کف روی مربا را جمع کنید تا در انتهای پخت مربای خوش رنگی داشته باشید.

مجموعه رویسا با نیم قرن سابقه درخشان در حوزه صنعت غذایی کشور، با استفاده از ماشین آلات مدرن و به روز دنیا و تجهیزات تولیدی و آزمایشگاهی به همراه استفاده از نیروی جوان و مهندسین متخصص در حوزه صنایع غذایی و شیمی در فضایی دانش بنیان و تحقیقاتی، با کیفیت ترین و اعلاء ترین محصولات را به صورت خالص و طبیعی در بسته بندی های مختلف با توجه به نیاز بازار عرضه می‌نماید. مشتریان عزیز می‌توانید برای مشاهده، بررسی انواع محصولات این مجموعه در وزن های دلخواه از بسته بندی های کوچک کم حجم تا بسته بندی های بزرگ و پرحجم (فله) به فروشگاه اینترنتی رویسا مراجعه نمایید.
خاطر نشان می نماییم که رویسا تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا با حذف واسطه ها، ارسال سریع در کمترین زمان ممکن، قیمت مناسب، حداکثر کیفیت، بسته بندی مناسب، ضمانت بازگشت کالا، پشتیبانی و مشاوره فعال و … بهترین خدمات را به مشتریان عزیز ارائه نماید.
این محصولات به صورت های مختلف از جمله پست، باربری و سایر راه های ارتباطی در کوتاه ترین زمان ممکن قابل حمل به سراسر کشور می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *