سوپ رژیمی با جو دوسر و پودر جوانه گندم

یکی از مواد غذایی پرخاصیت که بسیاری از افراد در مورد ارزش غذایی آن اطلاع زیادی ندارند جوانه گندم است. این ماده غذایی دارای مقادیر بالای ویتامین E و مواد معدنی است. ویتامین های موجود در جوانه گندم به رشد و بازسازی عضلات کمک می‌نماید. علاوه بر آن ویتامین B موجود در این گیاه تاثیر فراوانی در سوخت و ساز بدن و تامین انرژی داشته و یکی از پایه های اصلی در رژیم غذایی بدنسازان نیز محسوب می‌گردد. پودر جوانه گندم را می‌توان در تهیه انواع سوپ ها، سالاد، سمنو و انواع غذا های دیگر به کار برد و از فواید بی‌نظیر آن بهره مند شد. یکی از انواع غذاهایی که می‌توان در تهیه آن از پودر جوانه گندم استفاده نمود و از فواید آن بهره مند شد، سوپ جوانه گندم بوده که دارای خواص فراوانی می‌باشد. در ادامه مطلب با تهیه این سوپ کاملا رژیمی و خوشمزه با مجله رویسا همراه باشید. در تهیه سوپ جوانه گندم علاوه بر جوانه از جو دوسر نیز استفاده شده است. جو دوسر فاقد گلوتن بوده و منبع بسیار مناسبی از کربوهیدرات، فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان نیز می‌باشد؛ از این رو یکی از پایه های رژیم غذایی بدنسازان بوده و همواره در برنامه غذایی آنها جای گرفته است.

سوپ رژیمی جو دوسر و پودر جوانه گندم

مواد لازم برای تهیه سوپ جودوسر و پودرجوانه گندم

پودر جوانه گندم2 قاشق غذا خوری
پرک جو دوسر فوری1 پیمانه
هویج1 عدد
پیاز1 عدد
سینه مرغ1 عدد یا به میزان دلخواه بسته به اندازه آن
سیب زمینی1 عدد
آببه میزان لازم
قارچ خرد شده1 پیمانه
جعفری و گشنیز خرد شده2/3 پیمانه
رب گوجه فرنگی2 قاشق غذا خوری
روغن زیتون2 قاشق غذا خوری
ادویه جات دلخواهبه میزان لازم
پودر سیربه میزان لازم
آب لیموبه میزان لازم

طرز تهیه سوپ جو دوسر با پودر جوانه گندم

ابتدا پیاز ها را رنده کرده و سیب زمینی و هویج را نگینی خورد کنید. در قابلمه مورد نظر سینه مرغ را به همراه ادویه جات شامل نمک، فلفل، زردچوبه و پودر سیر اضافه نمایید و به میزان مورد نیاز آب درون قابلمه بریزید. سپس پیاز، سیب زمینی و هویج نگینی خرد شده را به آن اضافه کنید. در مرحله ی بعدی پودر جوانه گندم را با نصف لیوان آب سرد مخلوط کرده و به بقیه مواد اضافه کنید. مواد سوپ را به مدت 2 الی 3 ساعت روی حرارت گاز قرار دهید تا به خوبی پخته شود سپس پرک جو دوسر فوری و قارچ خورد شده و رب رقیق شده با آب را به آن بیافزایید و 10 تا 15 دقیقه دیگر زمان بدهید تا مواد به خورد هم بروند و در این مدت می‌­توانید چند مرتبه مواد را به هم بزنید. سپس سبزی را نیز به سوپ اضافه نمایید و حرارت را کم کنید تا مواد کاملا جا بیفتد. روغن زیتون را می‌توانید در حین پخت سوپ اضافه نموده و آب لیموی تازه را نیز در انتهای پخت یا به همراه سرو سوپ استفاده نمایید.

نکات مهم در تهیه سوپ

  • مرغ را بعد از پخت از بقیه مواد جدا نموده و آن را به صورت رشته رشته خورد نمایید و دوباره به ظرف اصلی انتقال دهید و به هم بزنید.
  • پرک جو دوسر فوری لعاب بسیار خوبی به سوپ می‌دهد که برای داشتن غلظت مورد نظر می‌توانید مقدار آب متناسب با آن را کم و زیاد کنید.

مجموعه رویسا با نیم قرن سابقه درخشان در حوزه صنعت غذایی کشور، تولید کننده انواع آرد ها، ادویه جات، پودر و مواد گرانولی است. شما می‌توانید انواع آردیجات و ادویه جات از جمله پودر جوانه گندم، پودر سیر و پودر فلفل سیاه با کیفیت را از رویسا تهیه نمایید. همچنین رویسا علاوه بر تولید دارای انواع پودر و مکمل های طبیعی بدنسازی می‌باشد. شما می‌توانید پرک جو دوسر، پرک جو دوسر فوری و انواع پودر و مکمل های دیگر را از رویسا تهیه نمایید. رویسا گلچینی از بهترین‌ هاست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *